VAKANTIE... THUIS 5 jaren-plan van Van Olffen SCHAATSTOP VOETBALDE TEGEN HEINEKEN Vergeetachtig een ige z«j lam in tor- 'ige :ige in- om iok- tro- ^iek ver- ling in be- icht be- Was het de verbouwereerdheid van de heer Luns over de verkiezingsbeloften van de heer Den Uyl, of deed zijn bijna spreekwoordelijke verstrooidheid onze Minister van Buitenlandse Zaken vergeten, dat hij in zijn Heineken pils moest happen? Zaterdag 8 mei heeft de Nederlandse schaatstop op het terrein van Blauw Wit in Amsterdam een voetbalwedstrijd gespeeld tegen een elftal van Heineken. Het was een bijzonder spannende wedstrijd, waarin duidelijk bleek, dat de schaatsers ook op de grasmat goed uit de voeten kunnen. Heineken, met Jappie van Dijk in het team, gaf goed partij en met de uitslag 3-3 kon iedereen vrede hebben. Jammer dat onze man Koornstra geblesseerd raakte. Hij kon zijn pupillen alleen nog maar langs de lijn aanmoedigen, waar hij trouwens in goed gezelschap was van Sjaak Swart. Op de tribune tussen 't publiek: Carry Geijssen (rechts op de foto). Niet op de groepsfoto helaas Ard Schenk, die tijdens een radio interview door zijn collega's in de kleedkamer werd opgesloten en pas lang na de rust weer op het veld kwam. Wel op de foto v.l.n.r. zittend: J. C. van de Berg, B. Verkerk, J. Visser, J. Bazen, D. Speelman, B. R. Haverkamp, P. Kok; en staand: scheidsrechter J. Boeying, P. Vink, J. Derksen, E. Verheyen, P. Nottet, P. van Baarle, J. Ruitenberg, H. Liebrand, de heer Huisman, J. van Dijk (die met Heineken meespeelde), A. Meier, J. de Bruin, P. de Wit, K. Verkerk en W. Stolte. Onder het motto 'VAKANTIE THUIS' heeft de N.V. Handelmij. v/h J. A. van Olffen te Hattem, die een onderdeel vormt van het Heineken concern, on langs een campagne voor betere eet- en drinkgewoonten ingeluid. Het is geenszins de bedoeling om een actie te ontketenen om onze landgenoten te bewegen hun vacantie in eigen land door te brengen. Wel om de Nederlander wat meer bekend te maken met wat er buiten onze grenzen zo al wordt ge geten en gedronken. 'Vakantie thuis' is een vijf jaren-plan. Elk jaar zal gedurende vier opeenvol gende maanden propaganda voor wijn worden gemaakt. Te beginnen in sep tember krijgen we achtereenvolgens een Duitse, Franse, Spaanse en Euro wijnmaand. Tijdens al deze maanden zullen delicatessen uit deze landen bij zonder in de belangstelling worden gebracht door middel van advertenties in de bladen, display-materiaal, folders, posters, kaarten en vlaggen in de winkels. Bij de campagne zijn ook vele Nederlandse bedrijven betrokken, terwijl mede werking wordt verkregen van de Ambassades en Verkeersbureaus van Duits land, Frankrijk en Spanje. De doelstellingen van de campagne zijn onder meer: het wijngebruik van 1971 tot 1975 te brengen van 4.84 liter naar 9 liter per hoofd per jaar, de eet- en drinkgewoonten meer gevarieerd te maken, die van Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje hier in te voeren en nieuwe eet- en drinkgewoonten vanaf vijf uur 's avonds te entameren. 23

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1971 | | pagina 23