VAKANTIE...
THUIS
5 jaren-plan
van Van Olffen
SCHAATSTOP VOETBALDE TEGEN HEINEKEN
Vergeetachtig
een
ige
z«j
lam
in
tor-
'ige
:ige
in-
om
iok-
tro-
^iek
ver-
ling
in
be-
icht
be-
Was het de verbouwereerdheid van de
heer Luns over de verkiezingsbeloften
van de heer Den Uyl, of deed zijn
bijna spreekwoordelijke verstrooidheid
onze Minister van Buitenlandse Zaken
vergeten, dat hij in zijn Heineken pils
moest happen?
Zaterdag 8 mei heeft de Nederlandse schaatstop op het terrein van Blauw Wit
in Amsterdam een voetbalwedstrijd gespeeld tegen een elftal van Heineken. Het
was een bijzonder spannende wedstrijd, waarin duidelijk bleek, dat de schaatsers
ook op de grasmat goed uit de voeten kunnen. Heineken, met Jappie van Dijk in
het team, gaf goed partij en met de uitslag 3-3 kon iedereen vrede hebben.
Jammer dat onze man Koornstra geblesseerd raakte. Hij kon zijn pupillen alleen
nog maar langs de lijn aanmoedigen, waar hij trouwens in goed gezelschap was
van Sjaak Swart. Op de tribune tussen 't publiek: Carry Geijssen (rechts
op de foto). Niet op de groepsfoto helaas Ard Schenk, die tijdens een radio
interview door zijn collega's in de kleedkamer werd opgesloten en pas lang na
de rust weer op het veld kwam. Wel op de foto v.l.n.r. zittend: J. C. van de Berg,
B. Verkerk, J. Visser, J. Bazen, D. Speelman, B. R. Haverkamp, P. Kok; en
staand: scheidsrechter J. Boeying, P. Vink, J. Derksen, E. Verheyen, P. Nottet,
P. van Baarle, J. Ruitenberg, H. Liebrand, de heer Huisman, J. van Dijk (die met
Heineken meespeelde), A. Meier, J. de Bruin, P. de Wit, K. Verkerk en W. Stolte.
Onder het motto 'VAKANTIE THUIS' heeft de N.V. Handelmij. v/h J. A. van
Olffen te Hattem, die een onderdeel vormt van het Heineken concern, on
langs een campagne voor betere eet- en drinkgewoonten ingeluid. Het is
geenszins de bedoeling om een actie te ontketenen om onze landgenoten te
bewegen hun vacantie in eigen land door te brengen. Wel om de Nederlander
wat meer bekend te maken met wat er buiten onze grenzen zo al wordt ge
geten en gedronken.
'Vakantie thuis' is een vijf jaren-plan. Elk jaar zal gedurende vier opeenvol
gende maanden propaganda voor wijn worden gemaakt. Te beginnen in sep
tember krijgen we achtereenvolgens een Duitse, Franse, Spaanse en Euro
wijnmaand. Tijdens al deze maanden zullen delicatessen uit deze landen bij
zonder in de belangstelling worden gebracht door middel van advertenties
in de bladen, display-materiaal, folders, posters, kaarten en vlaggen in de
winkels.
Bij de campagne zijn ook vele Nederlandse bedrijven betrokken, terwijl mede
werking wordt verkregen van de Ambassades en Verkeersbureaus van Duits
land, Frankrijk en Spanje. De doelstellingen van de campagne zijn onder
meer: het wijngebruik van 1971 tot 1975 te brengen van 4.84 liter naar 9 liter
per hoofd per jaar, de eet- en drinkgewoonten meer gevarieerd te maken,
die van Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje hier in te voeren en nieuwe
eet- en drinkgewoonten vanaf vijf uur 's avonds te entameren.
23