BUITENLAND Heineken: Topper in Engeland Technische conferentie te Paramaribo Uit het Whitbread News, het maand blad van Whitbread in Engeland, ont leenden we de volgende informatie. Twee jaar geleden was Heineken een weinig verkocht merk in de Engelse markt. Nu staat het hoger op de ranglijst van pils-merken en de toe komst laat zich rooskleurig aanzien, want de verkoop van Heineken is sinds oktober 1970 niet teruggelopen. Dit kan indrukwekkend genoemd worden, omdat het in Engeland een bekend ver schijnsel is dat de bierverkoop in de winter achteruit gaat. De deskundigen zijn van mening dat dit erop wijst dat Pils steeds meer een onderdeel wordt van de drinkgewoontes van de Engel sen, die tot voor enkele jaren uitslui tend hun eigen producten, zoals ale en porter, konden waarderen. Dit grote succes gaf aanleiding om de intensieve reklame van vorig jaar voort te zetten in de vorm van vier verschil lende filmpjes voor vertoning op de televisie. Volgens de verantwoordelijke reklameman zullen deze een verande ring brengen in de huidige gebruike lijke aanpak van bierreklame op de t.v. in Engeland. De spots hebben als on derwerp een militaire academie, de jury van een rechtbank, een dorpsfeest en een vakantiekamp. In al deze loca ties verdwijnen de aanwezigen schie lijk wanneer een fluisterstem aankon digt dat er 'een ongelofelijk lekker tapbier te krijgen is in het plaatselijke café'. Dit is de slagzin die sinds de grootscheepse introductie van Heine ken is gebruikt. Men vond deze t.v. reklame echter niet voldoende, vooral omdat deze niet in alle gebieden van het land vertoond wordt. Daarom zullen er meer dan tweeduizend autobussen worden voor zien van ons merk met een toepasse lijke tekst, terwijl er ook kwistig affiches zullen worden aangebracht. Een miljoen dozen Heineken bier werden vorig jaar in Frankrijk ver kocht en maakten van dit land de op één na belangrijkste exportmarkt voor ons bier. Deze feestelijke ge beurtenis werd 14 januari gevierd met een massale ontvangst van de gehele verkoopstaf van onze Franse agent op de brouwerij te 's Her togenbosch en een diner in het Amstelhotel te Amsterdam. Op bo venstaande foto, genomen tijdens dit diner, ziet u President-directeur Graaf R. J. de Vogüé van de firma Moét et Chandon tussen de heer A. H. Heineken en Jhr. O. A. E. E. L. Wittert van Hoogland. Laatstge noemde bood een zeer grote kris tallen pul aan als herinnering aan een belangrijk jaar. In het kader van de technische confe renties, die ten behoeve van buiten landse vestigingen door het Technolo gisch Centrum worden georganiseerd, werd van 22 tot en met 24 februari te Paramaribo de eerste technische conferentie gehouden onder voorzitter schap van Ir. E. H. van Leeuwen, Technical Manager International. Bijgaande foto toont U de deelnemers aan de conferentie. Van links naar rechts: de heren G. H. Ulenberg; T. E. H. Haggemacher; H. A. da Costa Gomez; Ir. E. Bakhuis: J. W. Beyen; Ir. E. H. van Leeuwen; Ir. H. Kluijver; A. Dumoleyn; H. W. J. Smeijsters; Ir. F. J. H. Jie-A-Looi; H. van Schaik en H. Gerritsen. 11

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1971 | | pagina 11