1. Gerben Karstens (rechts) probeert in de sprint Frans Verbeeck achter zich te houden; evenwel tevergeefs. 2. Winnaar Frans Verbeeck ontvangt de bloemen van Miss Bic. 3. Radio-verslaggever Theo Koomen (rechts met microfoon) met achter hem een lange rij foto grafen in afwachting van de sprint. 4. De heer J. G. Timmer reikt in het Raadhuis van Meerssen het Longines-horloge uit aan de winnaar. 5. Langs de gehele route stond het publiek rijen dik en waar mogelijk ook nog in groten getale op de heuvelruggen. De renners in actie: Tino Tabak, Jos van der Vleuten, Karl-Heinz Müddeman en Maurice Eyers. Om U een indruk te geven van de om vang van de publiciteit, is het mis schien aardig om kijk- en luisterdicht heid van de verschillende programma's eens onder elkaar te zetten. Op het programma 'Goal' stemmen zo'n 360.000 radioluisteraars af, terwijl bij 'Langs de Lijn' 1.350.000 sportliefheb bers aan het toestel gekluisterd zitten. Naar 'Studio Sport I' op zondagavond kijken minimaal 4 miljoen Nederlan ders, die eigenlijk allemaal potentiële bierdrinkers zijn. De keren, dat in de Nederlandse, maar zeker ook in de buitenlandse kranten (er waren 70 journalisten in de vol gerskaravaan) over de Amstel-Gold- race werd geschreven, zijn tot op de dag van vandaag niet te tellen. De totale oplage van de Nederlandse kranten, die het woord Amstel-Gold- race één of meer malen in hun kolom men hadden staan, bedraagt zeker 28 miljoen. Tellen we daar nog bij het aantal publicaties in buitenlandse bla den, waarvan de Belgen vaak pagina's vol schreven, dan komen we tot een nog indrukwekkender getal. De heer M. C. J. Eyck van Public Relations, die de gehele organisatie van dit grote gebeuren heeft verricht, beschikt over dikke boeken vol knipsels, waarin in alle toonaarden verslag wordt gedaan van deze voor Nederland unieke wieler wedstrijd. 15

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1971 | | pagina 15