HEINEKEN GING MEE NAAR DE MAAN inhaken op de actualiteit Toen enige jaren geleden onze oude Maanreis- reclamefilm door nieuwe reclamefilms werd ver vangen, is het aantal kopieën, dat nog in rede lijk goede staat verkeerde, opgeknapt en in de ijskast gelegdvoor later. Datlater" is inmiddels werkelijkheid geworden: op 20 juli landde de eerste mens op de maan. De wereld heeft ademloos toegekeken. Ondanks de grandioos geslaagde generale repetitie, waarbij de technische perfectie een haast on waarschijnlijke graad bereikte, konden onvoor ziene dingen gebeuren, ledereen haalde dan ook verlicht adem toen deze grote, gewaagde en unieke sprong naar een ander hemellichaam tot een goed einde was gebracht. Alle denkbare communicatiemiddelen, zoals te levisie, pers, radio en bioscoop hebben dagen lang nieuws en commentaar over dat ruimte- gebeuren verspreid. Alles wat de klok sloeg was de maanreis. Daarom heeft Heineken op die overweldigende belangstelling ingehaakt. In de twee weken van 17 tot 30 juli werd in een aantal bioscooptheaters in het hele land de oude Heineken Maanreis-film vertoond. Deze 21/2 minuut durende poppenfilm in kleuren was wat men noemt up-to-date" en er is dan ook een bijzonder grote attentiewaarde van uitgegaan. Ook mag aangenomen worden, dat de bioscoopbezoeker een extra stuk waardering heeft gehad voor Heineken, die zo actueel was. Enkele beelden uit onze reclamefilm. 1. Professor Space en zijn medewerkers even voor het tijdstip van de lancering. 2. Tijdens de ruimtevlucht ontbrak het de be manning uiteraard niet aan Heineken bier. 3. De raket nadert het ruimtestation. 4. De maanbewoners in afwachting van de komst van professor Space.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1969 | | pagina 16