Het moderne fabriekscomplex van Vrumona te Bunnik. volledige dochteronderneming van het Heineken concern is geworden. Op de binnenlandse markt boekte onze bieromzet een vooruitgang van ongeveer 10 en bereikte bijna de 2,2 miljoen hl. De concurrentie in de markt voor flessebier neemt nog steeds in hevigheid toe. Het is daarom bepaald ver heugend dat, niettegenstaande de ontwikkeling van de zo geheten eigen merken en de goedkope bieren, het aandeel van ons merk in de totale biermarkt weer is gestegen. Een zeer belangrijke ontwikkeling is geweest de invoering van de 50 cl Eurofles in plastic krat. Dit standaardmodel fles werd ontworpen door de gezamenlijke brouwerijen in de E.E.G. De plastic krat was ons eigen ontwerp. Zowel fles als krat hebben bij de handel en bij de con sument een gunstig onthaal gevonden. Met enige zorg moet de gang van zaken in de horeca- sector worden bezien. De steeds stijgende personeels kosten hebben een nadelige invloed op de exploitaties. Bovendien heeft de invoering van de B.T.W. op 1 januari HECTOLITEROMZET VAN DE NEDERLANDSE BEDRIJVEN in duizenden hectoliters per boekjaar export 520 526 543 VO 00 469 493 535 583 651 766 binnenl. 812 894 1 021 1 072 1 228 1 460 1 547 1 790 2 006 2 199 totaal 1352 I 420 1 564 1558 1 697 1 953 2 082 2 373 2657 2 965 5000 2800 2600 2400 2200 2000 1800 1600 1400 1200 1000 800 600 400 200 o Export Binnenland Totaal 3000 2800 2600 2400 2200 2000 1800 1600 1400 1200 1000 800 600 400 200 o 58/59 59/60 60/61 61/62 62/63 63/64 64/65 65/66 66/67 67/68

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1969 | | pagina 4