Heineken IN NEDERLAND vinden gelukkig steeds meer vrou wen het heel gewoon om een glaasje bier te drinken en hiermee verdwijnt het vroeger speciaal in ons land heersende idee, dat bier een drank was die uitsluitend mannen goed zou bekomen. In elk geval is deze groeiende genegenheid van de vrouw voor het bier een terugkeer op een al zeer oude weg. De relatie tussen bier en de vrouw is van oudsher bijzonder innig. Want het was de vrouw, die ongeveer zestig eeuwen voor het begin van onze jaartelling als eerste de beginselen van het brouwproces ontdekte. De vrouw, die het eten be reidde en gewassen verbouwde. De vrouw, die op zekere dag bemerkte, dat een mengsel, dat zij te lang had be waard, een bepaald gistingsproces had ondergaan. Dit werd het begin van een eeuwenlange biergeschiedenis. Dat Eleineken aan deze relatie vrouw-bier niet voorbij gaat, blijkt uit het feit, dat onze reclame, vooral voor wat betreft de verkoop van flessebier, voor een belang rijk deel gericht is op de gezelligheid, de huiselijke sfeer. En wie weet deze beter te treffen dan de huisvrouw? Ongeveer vijf jaar geleden heeft de afdeling public rela tions van Heineken de gangbare groepsexcursies (voor afnemers, bedrijven, buitenlanders, scholieren, enzo voort), die al zo'n twintig jaar georganiseerd worden, uitgebreid met een damesprogramma. Dit programma is speciaal voor de huisvrouwen samengesteld. De excursie Ook de leden van het bestuur van de Nederlandse Bond van Plattelandsvrouwen, afdeling Alkmaar, laten zich de verschillende hapjes goed smaken. Diverse soorten kaas, zowel Franse als Hollandse, vormen een goede combinatie met bier. 8

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1969 | | pagina 10