MEDEDELING De administratieve werkzaamheden met be trekking tot de bierverkoop aan onze afne mers in het binnenland hebben onlangs enige veranderingen ondergaan. Zo is onder andere het wekelijks factureren van de verkopen ver vangen door dagelijkse facturering. Dit is uit voerbaar geworden door de mogelijkheden die de computer van Heineken Reken Cen trum N.V. ons biedt. In samenhang hiermede en mede door de ontwikkelingen bij de giro dienst en de banken was het tevens mogelijk een aantal tijdrovende handelingen (onder meer het analyseren van de openstaande saldi) door de computer te laten verrichten. Het werd hierdoor gewenst de organisatie van de debiteurenadministraties aan te passen. Daarom is, zoals vermeld in directiemedede ling N 16/67 van 1 september 1967, met in gang van 1 oktober 1967 ingesteld de afde ling centrale debiteurenadministratie onder leiding van de heer A. Kamps. Deze nieuwe afdeling is, evenals het Rekencentrum, geves tigd in Rotterdam. De vroegere (lokale) afde lingen debiteurenadministratie zullen minder uitvoerende administratieve werkzaamheden gaan verrichten. Zij zullen onder de naam debiteureninformaties plaatselijk informaties vragen en geven en daarvoor contact onder houden met de verkoopafdelingen en met de centrale debiteurenadministratie. Binnen afzienbare tijd zullen bij de expeditie afdelingen de zogenoemde terminals in ge bruik komen, waardoor de gegevens betref fende de bieraflevering rechtstreeks per tele foonlijn in de computer worden ingevoerd. De bovengenoemde fase in de toepassing van de automatisering zal over enige tijd worden gevolgd door de fase waarin de automatise ring ook zal worden toegepast in de adminis tratie van de leningen aan afnemers.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1967 | | pagina 3