hebben elk accommodatie voor maxi maal 1200 personen. Jaarlijks vervoe ren zij verscheidene honderdduizenden passagiers en duizenden auto's. De passagiers vinden op de dagboten gezellige lounges, bars, eetzalen en beschutte wandel- en zonnedekken. Ons bier neemt onder de verfrissende dranken een voorname plaats in. Daar van getuigt foto 2, waarop u enkele passagiers ziet, die zich in de bar (Ie klas) van de KONINGIN WILHELMINA graag een Heineken laten inschenken. Nachtdienst De nachtdienst biedt de reiziger het voordeel dat hij slapend in een comfortabel bed de overtocht maakt en feitelijk dus geen tijd verliest. Komend van het Continent arriveert hij 's morgens vroeg in Harwich, vanwaar hij via goede verbindingen snel op zijn bestemming is. De nachtdienst wordt door British Rail ways onderhouden met drie schepen, de AVALON (6584 bruto registerton), de AMSTERDAM (5092 bruto registerton) en de ARNHEM (foto 5) (5008 bruto registerton). Ook deze schepen zijn van alle com fort voorzien. Evenals de dagboten be schikken zij over radiotelefonie voor passagiers. Van de nachtboten is de AVALON de nieuwste en modernste. De drie A's hebben elk een passagiers accommodatie van maximaal 675 per sonen. Evenals de schepen van de Maatschappij Zeeland vervoeren de nachtboten ook vracht en auto's. Het aantal passagiers dat zich jaarlijks door de AVALON, AMSTERDAM en ARNHEM slapend laat overvaren, be draagt enkele honderdduizenden. Ook aan boord van de nachtboten is Hei neken zeer populair. Toen onlangs de ARNHEM in Hoek van Holland aan de kade lag, werden wij gastvrij ontvan gen door de gezagvoerder, kapitein C. G. Witchell, M.B.E. U ziet hem op foto 4 aan de bar, kort voor de lunch, in een vrolijk gesprek met de purser, mr. C. J. Mallows, met barkeeper Henry Whithead op de achtergrond. 17

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1967 | | pagina 19