Internationaal Management Congres te Rotterdam BL0EMENC0RS0 TE LEERSUM FRUITC0RS0 TE GOES Van 19 tot en met 23 september 1966 is in Rotterdam het veertiende Internationale Management Congres van het CIOS (Conseil International pour ['Organisation Scien- tifique) gehouden. Aan dit congres, waarvan de organisatie in handen was van het Nederlandse lid van het CIOS, het NIVE, Nederlands Instituut voor Efficiency, namen ongeveer 1500 leidinggevende personen uit industrie en handel, organisatie-adviseurs en wetenschapsmensen uit ruim 40 landen deel. Het CIOS XIV Congres was het eerste grote interna tionale congres, dat in het op 18 mei gereedgekomen nieuwe Rotterdamse Concert- en Congresgebouw „De Doelen" werd gehouden. Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins der Nederlanden had op maandag 19 september het congres officieel geopend. Voor het CIOS XIV Congres was als thema gekozen- „Management and Growth" (Bedrijfsbeheer en Groei). In twintig zittingen hielden ongeveer vijfenveertig spre- Op 20 augustus jl. is in Leersum het bloemencorso Midden-Nederland gehouden. Ook Heineken was van de partij. Op bovenstaande foto ziet u onze reclame wagen, getooid met grote boeketten bloemen, door een van de lanen van Leersum trekken. Zaterdag 17 september jl. heeft Goes onder een stralend zonnetje weer kunnen genieten van een kleurig en fleurig schouwspel: het fruitcorso. Voor de twaalfde maal reden de met fruit en bloemen opgemaakte wagens door de straten van dit stadje, 's Middags om twee uur begon het. Zeker 50 a 60.000 bezoekers hadden een plaatsje langs het parcours gevonden. Heineken heeft dit keer deelgenomen met de Bierkoets die geheel in de stijl van het Zeeuwse fruit gebracht was. Boven op de Bierkoets zaten vier boerinnen en vier boeren, leden van de volksdansgroep „Kasporgo" uit Goes, in traditionele Zeeuwse klederdracht. Onze koetsiers waren genoodzaakt niet alleen op de weg, maar ook op de paarden te letten. Twee van de vier hadden namelijk ontdekt dat de anjers, waarmee hun tuigen opgemaakt waren, opgegeten konden worden, het geen beslist niet de bedoeling was. Tijdens het corso vlogen enkele reclamevliegtuigen over de stad. Een daarvan sleepte de naam van ons bier ach ter zich aan. Door al deze activiteiten is ons produkt weer op bijzon dere wijze onder de aandacht van tienduizenden gebracht. Links: Met behulp van laadbomen en -kisten was in de hal van De Doelen een spectaculaire „show" van een aantal grote Neder landse bedrijven ingericht. Op de voorgrond de Heineken laadkist. kers uit vele landen inleidingen over de verschillende facetten van dit thema. Het streven van het CIOS, dat zijn zetel in Genève heeft, is het bevorderen van de internationale toepassing van principes en methoden van wetenschappelijk en praktisch bedrijfsbeleid op alle niveaus en voor alle functies. In de hal van De Doelen werd naar een ontwerp van Joop Geesink op spectaculaire wijze (zie foto 1) een indruk geboden van de voornaamste Nederlandse be drijven. Elders konden de congressisten zich verpozen bij een speciaal voor deze gelegenheid ingerichte Heine ken hoek (foto hieronder).

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1966 | | pagina 16