DE ACTIE En nu de eigenlijke actie zelf, die voor een periode van vier maanden zal worden gehouden. Deze actie houdt het volgende in. Iedere inzender van een idee, waaraan bij de behande ling op zijn minst een aanmoedigingspremie zal worden toegekend, krijgt van de Centrale Ideeënbuscommissie een schriftelijke mededeling, dat hij/zij in aanmerking komt om een keuze te maken uit het volgende lijstje van geschenken, elk met een waarde van 25, a. een koopbon bij een groot warenhuis; b. een boekenbon; c. een grammofoonplatenbon; d. een abonnement op een tijdschrift. Het is ook mogelijk, dat in plaats van de inzender zijn echtgenote de keus maakt, zodat het geschenk aan haar zal worden toegezonden. Het toekennen van het geschenk zal geschieden voordat de volledige behandeling van het idee klaar is. De mede deling over het toekennen van het geschenk kan dus spoedig na de indiening van het idee volgen. Voor een goed begrip willen wij de nadruk er op leggen, dat het geschenk dus komt boven de aanmoedigingspremie of de beloning. De actie duurt tot 1 februari 1965 en wordt gerekend te zijn ingegaan op 1 oktober 1964. Degenen, die dus reeds vóór het verschijnen van dit nummer van Vers van 't Vat een idee hebben ingediend, kunnen ook al in aanmerking komen voor het geschenk, mits het idee voldoet aan de hierboven vermelde voorwaarde. Dit is dan de actie. Het antwoord is aan u. Het is u gemakkelijk gemaakt, het voorstelformulier hebt u al bij de hand. Denk u eens na, en schrijft u eens op wat u als een praktische verbetering ziet. Deze verbetering kan liggen op elk gebied van de onderneming, dus uw werkterrein is zeer groot! En ook u kunt toch wel één van die geschenken gebruiken, vooral in de komende feestmaand? OVERZICHT Tenslotte willen wij u nog enige cijfers verstrekken over de gang van zaken met betrekking tot de Ideeënbus in de afgelopen vijf jaar. In die vijf jaar kwamen in totaal 785 ideeën binnen. Dit is dus een gemiddelde van 157 per jaar. Zoals reeds gezegd is, deze ideeën waren praktisch uitsluitend af komstig van werknemers uit de produktiesector. Daarom kunnen wij de gevolgtrekking maken, dat van de zijde van dat personeel het percentage der inzendingen, berekend over het gemiddelde personeelsbestand in de drie brouwerijen, jaarlijks gemiddeld bijna 16 heeft bedragen. Hoewel dit percentage niet enorm hoog is, ligt het toch wel een redelijk stuk boven de 10 die,

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1964 | | pagina 5