DIRECTIEMEDEDELING
Het nieuwe embleem, waarin de vanouds be
kende ster is opgenomen, alsmede het woord
bier in een gezellig aandoende schrijfwijze.
Het viltjesmotief, dat langzamerhand
gaan verdwijnen.
Onder verwijzing naar directiemededeling N 14/62 van 29 oktober
1962 inzake het Heineken merkbeeld wordt thans het volgende ter
kennis gebracht.
De directie heeft besloten dat de bestaande Heineken balk, d.w.z. de
contouren van de balk met daarin het woord Heineken in het
Heineken lettertype, het universele merkbeeld is. In standaard
uitvoering is de achtergrond zwart en zijn de letters wit. Waar meer
verantwoord kunnen andere kleuren worden toegestaan.
Het merkbeeld zal kunnen worden aangevuld tot embleem.
In het kader van deze directiemededeling is het niet mogelijk het
embleem exact te beschrijven, onder meer aangezien variaties daarin
kunnen worden toegepast.
De reclame-afdeling is belast met het opstellen van een uitvoerige
instructie ten aanzien van de technische uitvoering van het merk
beeld met verschillende toepassingen daarvan in embleemvorm.
Voorts zal de reclame-afdeling coördinerend optreden bij het ge
leidelijk invoeren van het merkbeeld/embleem op al die media, waar
zulks gewenst is.
Alvorens derhalve wordt overgegaan tot bestelling van bestaande of
nieuwe reclamemedia of andere artikelen, waarop de vermelding
Heineken voorkomt, dient steeds vooroverleg plaats te vinden met
de reclame-afdeling.