DIRECTIEMEDEDELING Het nieuwe embleem, waarin de vanouds be kende ster is opgenomen, alsmede het woord bier in een gezellig aandoende schrijfwijze. Het viltjesmotief, dat langzamerhand gaan verdwijnen. Onder verwijzing naar directiemededeling N 14/62 van 29 oktober 1962 inzake het Heineken merkbeeld wordt thans het volgende ter kennis gebracht. De directie heeft besloten dat de bestaande Heineken balk, d.w.z. de contouren van de balk met daarin het woord Heineken in het Heineken lettertype, het universele merkbeeld is. In standaard uitvoering is de achtergrond zwart en zijn de letters wit. Waar meer verantwoord kunnen andere kleuren worden toegestaan. Het merkbeeld zal kunnen worden aangevuld tot embleem. In het kader van deze directiemededeling is het niet mogelijk het embleem exact te beschrijven, onder meer aangezien variaties daarin kunnen worden toegepast. De reclame-afdeling is belast met het opstellen van een uitvoerige instructie ten aanzien van de technische uitvoering van het merk beeld met verschillende toepassingen daarvan in embleemvorm. Voorts zal de reclame-afdeling coördinerend optreden bij het ge leidelijk invoeren van het merkbeeld/embleem op al die media, waar zulks gewenst is. Alvorens derhalve wordt overgegaan tot bestelling van bestaande of nieuwe reclamemedia of andere artikelen, waarop de vermelding Heineken voorkomt, dient steeds vooroverleg plaats te vinden met de reclame-afdeling.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1963 | | pagina 5