honderden glazen bier hun weg naar de dorstige kelen vonden. De zaterdag daarop namen wij met een reclamepraalwagen deel aan het fruitcorso. In deze categorie be haalden wij, evenals vorig jaar, de eerste prijs. Het fruitcorso, dat tweemaal overdag en tweemaal 's avonds (met verlichte wagens) het parcours aflegde, trok in totaal dertigduizend toeschouwers. Heineken blikbier verscheept, be stemd voor de Zuidpoolexpeditie („Operation Deepfreeze") van de Amerikaanse marine. De keus is op ons bier gevallen na uitgebreide proefnemingen met betrekking tot de houdbaarheid van het bier onder de extreme Zuidpoolexpedities. Deze proeven werden destijds (we schreven daarover reeds in het Kerstnummer van vorig jaar) uit gevoerd in het Centraal Laborato rium in Rotterdam. Inmiddels ver namen wij, dat ook de Belgisch- Nederlandse Zuidpoolexpeditie, die eind dit jaar vertrekt, met Heineken blikbier zal worden bevoorraad. Goes, fruit, mosselen en bier Bezoek aan Amsterdam van winnares van Engelse kroonkurkcompetitie Dinsdag 24 september jl. is met het m.s. Dinteldijk te Rotterdam een grote partij (5.000 dozen) Spectaculaire zending emballage voor Nigeria Begin oktober vertrok uit Rotter dam de Fourahbay met aan boord een gedeelte van een bijzonder grote zending emballage voor Nigerian Breweries Ltd. In de aankoop van deze buiten gewoon grote partij, die uit ruim 400.000 cartons met lege flessen be stond, heeft onze produktie-inkoop te Rotterdam een belangrijk aan deel gehad. Op de foto ziet u een gedeelte van de zending in een der ruimen van de Fourahbay. Op het jaarlijks terugkerende fruit- festijn in Goes, dat traditiegetrouw met het fruitcorso werd besloten, hebben wij ook dit jaar weer op bijzondere wijze acte de presence gegeven. De week werd geopend op zaterdag 14 september jl. met een mosselmaaltijd op de markt, waar aan ongeveer negenhonderd geno digden deelnamen. Heineken was er met een tapinstallatie, vanwaar De activiteiten van Heineken Ltd. breiden zich steeds meer uit. Een van deze activiteiten heeft geresul teerd in een kroonkurkcompetitie, waarbij de vraag gesteld werd de goede kwaliteiten van Heineken in de juiste volgorde te plaatsen. De bedoelde kwaliteiten waren smaak, kleur, constante kwaliteit, houdbaarheid, manchet, niet be- invloed door temperatuur en „waar lijk continentaal". De juiste volg orde moest samen met een slagzin ingestuurd worden. Winnaar of win nares kreeg een luxe trip naar Amsterdam voor twee personen aangeboden. Op de foto ziet u hoe de winnares, mrs Sully, samen met haar vrien din op Schiphol begroet wordt door de heer Van Duursen van de exportafdeling. Heineken bier voor „Operatie Diepvries"

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1963 | | pagina 15