HEINEKEN BIER PER TANKAUTO NAAR ENGELAND
HACKEÏ
bread reeds een vertrouwde verschijning
zijn op onze Rotterdamse brouwerij.
Deze tankwagens, die Whitbread-bier
naar België vervoeren en die vroeger
meestal leeg teruggingen naar Engeland,
komen nu naar de Maasstad, waar ze op
onze brouwerij beladen worden met
13.000 liter, of, om in brouwerijtermen
te spreken, met 130 hecto Heineken bier
Met een Nederlandse trekker ervoor
gaan de tankwagens na de belading naar
de Merwehaven, waar ze ingescheept
worden op een van de ferryboten, die
een geregelde dienst Rotterdam-Tilbury
onderhouden. De aanhangwagens wor
den door de Nederlandse trekker aan
boord gebracht en daar losgekoppeld. In
Tilbury staat telkens een Engelse trek
ker gereed om de lading Heineken bier
naar Whitbread te brengen, waar het
gebotteld en vervolgens naar de „pubs"
verzonden wordt om daar via vele
Engelse kelen de weg van alle bier te
gaan.
De tankwagen draagt op de zijkant
meestal het opschrift „Whitbread" met
daaronder „Heineken Dutch Lager" of
een enkele maal zoals u op de front
pagina en links(boven) kunt zien, het
woord „Mackeson", de naam van een
zeer bekend Stout bier van Whitbread.
Reeds op de dag van de bekendmaking
van de samenwerking tussen Whitbread
en Heineken, nu alweer een jaar gele
den, werd gesproken over de mogelijk
heid om te komen tot een geregeld
transport van Heineken „Lager" bier
(Pilsener) per Wliitbread-tankauto naar
Engeland. Deze mogelijkheid is inmid
dels gerealiseerd en het is op het ogen
blik zo, dat de tankwagens van Whit-
Bij de foto's. Bovenaan, links en rechts: Twee
verschillende Whitbread-tankwagens na be
lading op onze brouwerij te Rotterdam. Boven:
Zo gaan de ladingen Heineken bier voor Enge
land, achteruit, scheep op de ferryboot. Onder:
Kijkje in het reusachtige ruim van de „Cerdic
Ferry"; de tankaanhangwagen staat stevig ver
ankerd. Links onder: De ,,Cerdic Ferry" voor
de Engelse kust. Links: een Euro-impressie
van onze fotograaf.
1