DIRECTIEMEDEDELING
BEDRIJFSBRANDWEER
SNELDE TE HULP
Los Paraguayos prefereren Heineken
De in de Directiemededeling N 14/61 van 20 oktober 1961 aangekondigde wijziging in de organisatie Ver
koop Nederland zal met ingang van 1 oktober a.s. voltooid zijn.
Op die datum zal de heer A. R. J. Zantman zijn werkzaamheden als hoofd commerciële dienst brouwerij
's-Hertogenbosch aanvaarden. De heer K. W. Berkemeier zal alsdan zijn taak te 's-Hertogenbosch beëindigen
en de heer R. M. E. Vestergaard ontlasten van de door deze waargenomen functie van hoofd commerciële
dienst brouwerij Rotterdam.
De heer J. G. Timmer heeft op 1 maart jl. van de heer C. W. van de Griendt de functie van hoofd commer
ciële dienst brouwerij Amsterdam overgenomen en oefent thans bovendien nog de functie van reclamechef
uit.
Van 1 oktober a.s. af zal de heer E. C. Arendsen, die op 1 juni 1962 in onze dienst kwam, als reclamechef
optreden. De heer Arendsen zal zijn domicilie hebben te onzen kantore te Amsterdam.
Met ingang van 1 oktober 1962 is de heer A. R. J. Zantman benoemd tot procuratiehouder der vennootschap.
Onder verwijzing naar Directiemededeling N 4/62 van 14 maart 1962 wordt voorts ter kennis gebracht, dat
met ingang van 1 oktober 1962 aan ir. C. Scheltema, assistent-bedrijfsleider verpakken bij onze brouwerij te
's-Hertogenbosch, beperkte tekeningsbevoegdheid is verleend. Per dezelfde datum komt deze bevoegdheid
ten aanzien van ir. L. W. M. Hendrikx te vervallen.
Na wolkbreuk boven Rotterdam
Na de wolkbreuk, die op donderdag 26 juli jl. grote
delen van Rotterdam onder water zette, heeft de be
drijfsbrandweer van onze brouwerij aldaar aan ruim
tien van onze afnemers hulp verleend door de onder
gelopen kelders met de lagedrukspuit leeg te pompen.
Er was één kelder bij (in Crooswijk), waarin het water
meer dan twee meter hoog stond.
De gemeentelijke brandweer was erg ingenomen met
deze hulp, daar zij zelf bijzonder druk in de weer was
met het leegpompen van de kelders van openbare ge
bouwen, tunneltraversen e.d., en nauwelijks tijd had om
particulieren te helpen.
Het is welhaast onnodig te zeggen, dat de bijzondere
service, die de Rotterdamse brouwerij haar klanten
bood, door hen op hoge prijs is gesteld.
In een radioprogramma, dat enige tijd geleden door een
van onze vaderlandse omroepverenigingen werd uit
gezonden en waarin onder meer een optreden van Los
Paraguayos was opgenomen, vond een kort interview
met deze beroemde Zuid-Amerikaanse artiesten plaats.
Op de vraag waarvan zij tijdens hun verblijf in Neder
land het meest genoten hadden, was het antwoord:
„Van de croquetten"Tijdens het gesprek bleek, dat zij
onlangs ook in Japan waren geweest. „En wat vond u
daar nu het lekkerste„Slangenvlees!" Toen hen ten
slotte werd gevraagd, wat zij nu het lekkerste vonden,
croquetten in Nederland of slangenvlees in Japan, kwam,
heel verrassend, het volgende antwoord: „La bière
Heineken!"
2