Foto Frits van Santen - Den Haag. Foto B. J. van Meerendonk - Amsterdam gescheiden zijn van twaalf banen. In een aparte kleinere zaal, schuin achter de eerste gelegen en daarvan door een schoepenwand gescheiden, bevin den zich nog vier banen. Het gehele gebouw is bijna 45 meter breed en ongeveer 40 meter diep. Het restaurant en de bar beslaan een ruimte van ongeveer 22 bij 12 meter. In het gebouw zijn o.a. nog een vestiaire en kleedkamers opgenomen. De bouwwerkzaamheden zijn in februari 1961 begon nen. De verbouwing geschiedde onder directie van het architectenbureau Apon, Van den Berg, Ter Braak en Tromp. Dit bureau heeft in samenwerking met de architect Maaskant ook de Scheveningse Pier ontworpen en uitgevoerd. Bij de foto's. Links: Ook jbr. Fcith wierp zich enthousiast op de bowlingsport. „Je zou het er warm van krijgen", schijnt hij hier na afloop tegen jhr. Godin de Beaufort, de bekende autocoureur, te zeggen. Onder: Uitgeleide gedaan door de heer Land en de heer Patterson vertrok de Prins (op zijn bowlingschoenen) omstreeks vijf uur uit Scheveningen. Links op de foto, een keurig saluerende portier Boers van de Am sterdamse brouwerij. Rechts onder: Drie kampioenen, Sjoukje Dijkstra, Anton Geesink en Henk van der Grift in een „onmogelijke" bowlingsituatie. Linksonder: 's Avonds heerste er een grote drukte bij de schoenencounterwaar ieder zich een passend paar bowlingschoenen kon aanmeten. der fraai is uitgevoerd, bevat achttien banen. De banen lopen evenwijdig aan de gevel van het Gevers Deynootplein. Onmiddellijk aan deze gevel gren zend liggen twee banen, die door een rij zuilen vooruitziet en anticipeert op toekomstige behoeften, waarbij zij speciaal de mogelijkheden van afzet van haar eigen produkt in het oog houdt. Zo heeft ook Heineken zich gerealiseerd, dat er een toenemende vraag is naar mogelijkheden van een goede vrije tijdsbesteding. De 10-kegelsport als gezonde tijds passering biedt een dergelijke mogelijkheid. Het „bowlen" heeft namelijk de aantrekkelijke kant, dat het door mensen van alle leeftijden, door man nen en vrouwen, door meisjes en jongens kan wor den gespeeld. De plannen van Heineken konden verwezenlijkt worden, dank zij de contacten met de Amerikaanse maatschappijen Trans World Bowling, die in vele landen „bowlmghalls" exploiteert, en de American Machine Foundry Company, die de automatische kegelopzetmachines heeft ontwikkeld. Heineken heeft groot vertrouwen in de Neder landse belangstelling voor deze vorm van vrije tijdsbesteding. De moderne 1 O-kegelcentra hebben niet alleen in de Verenigde Staten, doch ook in Zweden een stormachtige ontwikkeling doorge maakt. Personeelsverenigingen en onderwijsinstel lingen hebben in niet geringe mate tot deze ont wikkeling bijgedragen. Kortgeleden is het „bowlen" ook in verschillende andere Europese landen ge ïntroduceerd. Het nieuwe centrum, waarvan het interieur bijzon- Foto Frits van Santen - Den Haag. Foto Frits van Santen - Den Haag. 5

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1961 | | pagina 7