geëerd te worden. Ik werd dus brutaler en weldra was ik bij elk schot omringd door een schare bewonderaars en bewonderaarsters. Ik weet niet, welke mysterieuze krachten in de sport mij hebben gedreven, maar op 't laatst kon het mij niet schelen, of het een Heineken's lichtbak was of een andere. Als er maar Essen op voor kwamen, Daverend applaus oogst te ik met een salvo op de bak van de Associatie-Kassa. Driemaal ging een Esso-bak aan diggelen. En met een machtige zwaai liet ik de katapultsteen schieten in de richting van een lichtbak, waarop „Warmoesstraat" stond. Het glasgerinkel was nauwelijks bestorven, toen er twee politie agenten de deur uitstoven, die mij weinig zachtzinnig aangrepen. Het baatte mij niet of ik al beweerde, dat ik het woord „politie-bureau", dat boven „Warmoesstraat" stond, niet had gezien. Ruw werd ik in een cel gestopt, een vertrek zonder tapijt op de grond, zonder club- of andere fauteuil, zonder een enkele gezellige schemerlamp. Er hing nog de verschaalde jenever lucht van Utrechtse Appie, kort om, hier openbaarde zich weer een wantoestand, waarover u in „De Telegraaf" nog wel nader van mij zult horen. Maar dat is een hoofdstuk apart. Wat de esjes betreft, wanneer u er de eerstvolgende weken misschien nog een enkele achter de naam Heineken zou aantreffen, hoop ik, dat u ervan overtuigd zult zijn, dat de schuld hiervan niet bij mij ligt. vdz ggn VerkeerótipA - (S) \niet zo V PELT ANWB 3* 4V HOE MOET U PARKEREN In vele steden heeft men dikwijls grote moeite met een parkeer plaats te vinden. Herhaaldelijk kunt u evenwel zien dat de beschikbare ruimte onvoldoende wordt gebruikt, omdat tussen de geparkeerde auto's te grote ruimten aanwezig zijn. Houdt daarom bij het parkeren altijd slechts zóveel ruimte tot het vóór u staande voertuig aan, dat u vanuit de parkeerstand nog nèt kunt wegrijden. Het is ook helemaal niet erg wanneer deze afstand wat aan de krappe kant is, zodat u niet in één keer weg kunt rijden. Er is immers achter uw auto ook nog wel enige ruimte beschik baar. Zorg er in zo'n geval evenwel voor dat u bij het achteruitrijden geen schade maakt. Het is dik wijls moeilijk het moment te schatten waarop u niet verder achteruit kunt. Een ANWB-tip: als u bij het par keren achteruitrijdt, kijk dan ook eens opzij, misschien ziet u in een etalageruit uw spiegelbeeld. Zo kunt u dan veilig parkeren. DE GROENE ZUIL Het langzame verkeer (óók bromfietsers) moet de groene zuil altijd aan de rechterzijde voorbijrijden. Dit geldt ook als direct na de verkeersheuvel linksaf wordt geslagen. Een goede ANWB-raad: Let in dit geval zéér goed op het ach teropkomend verkeer dat de heuvel aan de linkerzijde voor bijrijdt en geef bij het links af slaan duidelijk richting aan! Het snelverkeer mag deze heu vel rechts óf links voorbijrijden, doch het rechts passeren ver dient aanbeveling. Het links pas seren zou eigenlijk alleen moe ten gebeuren wanneer de ruimte rechts van de heuvel door ove rig verkeer in beslag wordt ge nomen. Het links passeren is verplicht als direct na de heuvel naar links wordt afgeslagen. Dit is dus een kwestie van voorsorte ren. Het links passeren van de heu vel is verboden als op het kruis punt, direct na de heuvel, naar rechts wordt afgeslagen. Voor alle snelverkeer geldt: pas seert u de heuvel links en blijft u rechtuit rijden, wees dan extra bedacht op het langzame ver keer dat na de heuvel links af slaat, en dat dus op uw rijstrook komt! 17

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1960 | | pagina 19