geëerd te worden. Ik werd dus
brutaler en weldra was ik bij elk
schot omringd door een schare
bewonderaars en bewonderaarsters.
Ik weet niet, welke mysterieuze
krachten in de sport mij hebben
gedreven, maar op 't laatst kon
het mij niet schelen, of het een
Heineken's lichtbak was of een
andere. Als er maar Essen op voor
kwamen, Daverend applaus oogst
te ik met een salvo op de bak
van de Associatie-Kassa. Driemaal
ging een Esso-bak aan diggelen.
En met een machtige zwaai liet ik
de katapultsteen schieten in de
richting van een lichtbak, waarop
„Warmoesstraat" stond.
Het glasgerinkel was nauwelijks
bestorven, toen er twee politie
agenten de deur uitstoven, die mij
weinig zachtzinnig aangrepen. Het
baatte mij niet of ik al beweerde,
dat ik het woord „politie-bureau",
dat boven „Warmoesstraat" stond,
niet had gezien. Ruw werd ik in
een cel gestopt, een vertrek zonder
tapijt op de grond, zonder club-
of andere fauteuil, zonder een
enkele gezellige schemerlamp. Er
hing nog de verschaalde jenever
lucht van Utrechtse Appie, kort
om, hier openbaarde zich weer een
wantoestand, waarover u in „De
Telegraaf" nog wel nader van mij
zult horen.
Maar dat is een hoofdstuk apart.
Wat de esjes betreft, wanneer u er
de eerstvolgende weken misschien
nog een enkele achter de naam
Heineken zou aantreffen, hoop ik,
dat u ervan overtuigd zult zijn,
dat de schuld hiervan niet bij mij
ligt.
vdz
ggn
VerkeerótipA - (S)
\niet zo
V PELT ANWB
3*
4V
HOE MOET U PARKEREN
In vele steden heeft men dikwijls
grote moeite met een parkeer
plaats te vinden.
Herhaaldelijk kunt u evenwel
zien dat de beschikbare ruimte
onvoldoende wordt gebruikt,
omdat tussen de geparkeerde
auto's te grote ruimten aanwezig
zijn.
Houdt daarom bij het parkeren
altijd slechts zóveel ruimte tot
het vóór u staande voertuig aan,
dat u vanuit de parkeerstand
nog nèt kunt wegrijden.
Het is ook helemaal niet erg
wanneer deze afstand wat aan
de krappe kant is, zodat u niet
in één keer weg kunt rijden. Er
is immers achter uw auto ook
nog wel enige ruimte beschik
baar.
Zorg er in zo'n geval evenwel
voor dat u bij het achteruitrijden
geen schade maakt. Het is dik
wijls moeilijk het moment te
schatten waarop u niet verder
achteruit kunt.
Een ANWB-tip: als u bij het par
keren achteruitrijdt, kijk dan ook
eens opzij, misschien ziet u in
een etalageruit uw spiegelbeeld.
Zo kunt u dan veilig parkeren.
DE GROENE ZUIL
Het langzame verkeer (óók
bromfietsers) moet de groene
zuil altijd aan de rechterzijde
voorbijrijden. Dit geldt ook als
direct na de verkeersheuvel
linksaf wordt geslagen.
Een goede ANWB-raad: Let in
dit geval zéér goed op het ach
teropkomend verkeer dat de
heuvel aan de linkerzijde voor
bijrijdt en geef bij het links af
slaan duidelijk richting aan!
Het snelverkeer mag deze heu
vel rechts óf links voorbijrijden,
doch het rechts passeren ver
dient aanbeveling. Het links pas
seren zou eigenlijk alleen moe
ten gebeuren wanneer de ruimte
rechts van de heuvel door ove
rig verkeer in beslag wordt ge
nomen.
Het links passeren is verplicht
als direct na de heuvel naar
links wordt afgeslagen. Dit is
dus een kwestie van voorsorte
ren.
Het links passeren van de heu
vel is verboden als op het kruis
punt, direct na de heuvel, naar
rechts wordt afgeslagen.
Voor alle snelverkeer geldt: pas
seert u de heuvel links en blijft
u rechtuit rijden, wees dan extra
bedacht op het langzame ver
keer dat na de heuvel links af
slaat, en dat dus op uw rijstrook
komt!
17