Groot geluk bij ongeluk Heineken's Zomereampagne 1959 bekroond Dat het met het gebruik van vei ligheidsschoenen niet al te nauw wordt genomen, is bekend. Dat deze schoenen werkelijk „veilig heid" betekenen, is mij deze week terdege duidelijk geworden! Er moest betonijzer gelast worden voor de Nieuwbouw Brouwerij Den Bosch. Om de drie minuten reed een grote wagen met beton de poort in, die vlug moest worden gelost. Daar ik iedere keer, als er een wagen binnenkwam, moest op staan, om deze te laten passeren, kunt u zich voorstellen, dat er niet veel ruimte om te werken was. Zodra de wagen binnen was, om te lossen, laste ik vlug verder. Er was dus haast bij alles! Ik zat ongeveer één meter voor de wagen, rechts, te lassen. Dit gebeurde op één knie, en mijn andere been lag achter mij. Daar de chauffeur links instapt, heeft hij mij niet zien liggen. Het weg rijden van de wagen was niet te horen, omdat deze stationair blijft doordraaien, en bovendien de betonmolen hierop voortdurend in beweging blijft. Plotseling reed de wagen over mijn voet, die achter mij lag. Van schrik zette ik het op een lopen, waarna de heren Tromp en Van Drunen mij opvingen en wegbrachten. De schrik was begrijpelijk zeer groot. Wonder boven wonder was m'n voet alleen iets gekneusd en ont veld, dank zij de stalen neus in mijn veiligheidsschoen!Wat er gebeurd zou zijn, als ik deze niet gedragen had, kunt u zich mis schien wel voorstellen. Ik ben door het oog van een naald gekropen. Nu vier dagen na het gebeuren, voel ik bijna niets meer. Ik hoop dat bovenstaande voor u een aanmoediging zal zijn uw veiligheidsschoenen te gaan dragen. Voor mij is het werkelijk, zoals ik al bovenaan dit stukje heb gezet, een „geluk bij een ongeluk" ge weest! H. A. MEUWESE, Mech. Werkplaats Den Bosch Ook dit jaar heeft de N.V. Arbei derspers, dagblad Het Vrije Volk, met medewerking van de Bond van Adverteerders en van de Vereniging voor Erkende Adver- tentiebureaux een prijsvraag voor Advertentiecampagnes 1959 uit geschreven. Donderdag, 31 maart was voor de Heineken's Brouwerij een heuglijke dag, want op die dag werd haar zomercampagne 1959 een bekro ning toegekend in groep I, ver- bruiksartikelen. De heer J. G. Timmer, reclame chef van de Heineken's Bierbrou werij Maatschappij N.V. (links) ontving op die dag uit handen van de directeur van de N.V. De Ar beiderspers, de heer C. van Waer- den, de ingelijste vermelding van de bekroning.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1960 | | pagina 6