Onze reclame-afdeling kan weer van een mijlpaal spreken. Heineken's
eerste vier-kleuren-advertentie is geboren en verschenen in het eerste
(september) nummer van „Het Beste", de Nederlandse uitgave van het
Amerikaanse maandblad Readers Digest.
Natuurlijk kwam er heel wat bij kijken, zoals dat heet, voordat „het
plaatje" gereed kwam.
Wij hebben voor u de opname van dichtbij bijgewoond en nevenstaande
fotoserie wil een kleine indruk geven van wat er zich in het Amsterdamse
fotoatelier van Jan Schiet die dag afspeelde.
,Hoe warm het was...." was wel van toepassing in een ruimte, waar
25 kilowatt licht voor een wat al te aangename temperatuur van 35° C.
(30—40 staven van een electrische kachel) zorgde. Op een gegeven ogenblik
hing er zelfs naast de bekende bierlucht een andere (minder aangename)
lucht. Het bloesje van ons fotomodel begon nl. door de hitte te schroeien.
Dat ons produkt tijdens de moeilijke uren in deze atmosfeer in goede
smaak viel en het werken veraangenaamde, bewijst fotograaf Schiet's
uitlating aan het einde van de dag: „Nou, je kunt beter een foto maken
van bier, dan van erwtensoep".