nieuws uit Caracas De vlaggen uit J 3 rr\ i t De Heer en Mevrouw HEIMEREN—Cummins geven met grote blijdschap kennis van de geboorte van hun dochter CHARLENE LUCILLE. Toen (lil vreugdevolle bericht op 30 Juni 1951 bekend werd gemaakt gingen, traditie getrouw, de vlag- gen in top op brouwerij en kan- loor, de nieuwe telg in de familie Heineken werd feestelijk begroet. De Redactie van Vers van 't Vat wil op deze plaats de lieer en me vrouw Heineken gaarne van harte gelukwensen met de geboorte van hun dochter. Wij zijn oprecht verheugd en onze vreugde wordt nog verhoogd door de wetenschap dal moeder en dochter in uitste kende welstand verkeren. rjc De band die bestaat tussen de fa- milie Heineken en de medewerkers in het bedrijf blijkt bij een gele- genheid als deze weer duidelijk. Enerzijds door de hartelijke be- df langstelling bij het gehele perso- neel, andererzijds door de spontane tractatie van het gehele personeel door de heer Heineken. Op zo'n jfc moment voelen wij dat de term: „de grote Heineken' s Familie" geen loos gezegde is. DE REDACTIE. De heer Honig temidden van een deel van het fabriek personeel. Links achter hem de heer Rinkel. Het bezoek dat de heer Honig in Mei van dit jaar aan Heineken de Venezuela bracht is ditmaal wel bijzonder belang rijk geweest. Besloten werd namelijk om aan de vergadering van aandeelhouders voor te stellen het kapitaal van deze Maat schappij te verhogen, waardoor de onder neming meer financiële armslag krijgt. Verder werd besloten om aan het hui dige flessen assortiment twee nieuwe typen toe te voegen. Dit laatste betekent, Dr C. L. Mendoza, voorzitter van de Raad van Bestuur, staande naast de heer Honig, in gesprek met een verslaggever in tegenwoordigheid van de heer Ton, le van links, en de heer Rinkel. 2e van links, resp. commerciële en technische „gerentes" van „C.A. Cerveceria Heineken de Venezuela". dat het Heineken's bier binnenkort nu ook verkrijgbaar zal zijn in de „Media Jarra", d.w.z. in de halveliter fles, die zich in de laatste jaren tot het meest populaire type heeft ontwikkeld. Tot dusverre werd het Heineken's bier slechts verkocht in de „Tercio", zoals de 30 tl fles wordt genoemd, die overeen komt met het Hollandse export model, zoals dat vroeger op de Venezolaanse markt kwam. De verwachting is gewet tigd, dat hierdoor een sterke stimulans wordt gegeven aan de omzet van het „Cerveza Heineken", dat momenteel zijn deel in de totale Venezolaanse biercon sumptie reeds gestadig ziet toenemen. Voor het Criolla bier zal naast de be staande flessen typen (Va, 'A en 2/a lt) de „Criollita" worden ingevoerd, zoals het 22 cl flesje is gedoopt. Wanneer blijkt dat een jonge dochter uil de familie veelbelovend opgroeit dan is er alle aanleiding om te harer ere een feestje te organiseren. Dat gebeurde dan ook in Caracas. Een bijeenkomst met het personeel, waarbij de heer Honig een toespraak hield, werd op de brouwerij ge houden en menig litertje bier verdween in dorstige kelen. Een party voor een groot aantal genodigden uit de Venezo laanse zakenwereld en society vestigde aller aandacht op ons bedrijf. Bovendien besteedde de plaatselijke en landelijke pers grote aandacht aan het bezoek van de heer Honig. Rijkelijk met foto's geïl lustreerde artikelen brachten Heineken de Venezuela in de belangstelling van het grote publiek.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1954 | | pagina 3