weeót cjetapt
Onze nieuwe bedrijfsfilm is gereed gekomen en heeft zijn
succesvolle premières in het Rotterdamse Luxor Theater en
het Amsterdamse Alhambra Theater beleefd.
In Rotterdam werd de feestvreugde nog verhoogd door
het optreden van de Eerselse fanfare „De Goede Hoop".
Nadat men dit gezelschap op het witte doek had gezien
en gehoord, gaven zij onder de bezielende leiding van de
directeur, de heer Moll, het bewijs, dat in de film de mu
ziek niet getruqueeerd was.
De bugel door Jhr. Feith aan het gezelschap aangeboden
als beloning voor de medewerking aan de film, was wel
verdiend.
Ja, wij Heineken's mensen, zijn zeer ingenomen met
„onze" film, maar hoe denken nu buitenstaanders er over?
Wel, de pers heeft zeer veel aandacht besteed aan deze
film en het zou ondoenlijk zijn om alle critieken hier af te
drukken. We doen echter een greep:
DE VOLKSKRANT:
Brusse's opnamen van deze fanfare en vooral zijn cameraspel
letje met de bombardonblazer zelf bezit dermate de charme der
echtheid, dat men even de sfeer proeft, welke Jacques Tali zo mees
terlijk wist te treffen in zijn voortreffelijke „Jour de fête"
HORECA:
Door de fraaie opnamen in de natuur, op het Brabantse dorps
plein en wanneer Brusse een bestelwagen langs de Amsterdamse
grachten volgt, zal dit filmpje in het buitenland niet alleen propa
ganda maken voor he! product van Heineken's, maar ook voor het
land waar dit bier gebrouwen wordt
N.R.C.:
Natuurlijk, liet maakI reclame voor een goudgeel product, dal
met recht de naam heeft dorstige kelen te strelen. Maar het doet
dit op een manier, die bij de toeschouwer geen weerzin opwekt noch
tegen de film als zodanig, noch tegen het bedrijf en deszelfs product,
waar het betrekking op heeft
ROTTERDAMS PAROOL:
Een dikke meneer, die, naar ons verteld werd, helemaal niet van
nieuwe haring houdt, heeft heel gewillig ettelijke Hollandse Nieuwen
tussen de lippen laten glijden, vóór zijn mimiek zo in-dorstig was.
dat hij, al blazend op z'n grote bombardon door de camera betrapt
kon worden op z'n heimelijke gang naar het marktcafeetje.
Kees Brusse en Chris Baay zijn de enige acteurs in dit uiterst onge
dwongen filmpje, dat enkele goed geslaagde opnamen bevat van het
brouw-proces
ALG. DAGBLAD:
DE KRUIDENIER:
Op voortreffelijke, beminnelijke wijze is ook Heinekens bedrijfs
leven boven de alledaagse werkelijkheid uit verheven en daardoor
een visueel genot van de eerste rang geworden. Charmant is ook de
trouvaille van de twee hengelaars, die elkaar op een zomerse dag de
story van Heineken vertellen onder het genot van in het viswater
gekoeld bier, dat voor de één per se Pilsener moet zijn en voor de
ander donker bier.
„Het meest getapt", is de titel vati de aardige film, welke de
cineast Ytzcn Brusse in opdracht van de Heineken's Bierbrouwerij
heeft vervaardigd.
Een goede vondst in het degelijk stuk vakwerk, dat Ytzen Brusse
heeft geleverd, is het optreden van het fanfarekorps De Goede Hoof)
uit Eersel in Brabant, dat op het knusse dorpspleintje speelt om er
dorst van te krijgen, wat ook wel de bedoeling is geweest. De mu
zikale illustratie is van Hugo de Groot