r 1 Brewing a Better Future: ons platform voor het opbouwen van een duurzaam bedrijf r Operationele ontwikkelingen vervolg In 2010 hebben we onder de naam Brewing a Better Future (BaBF) een nieuw kader geformuleerd waarmee we onze verantwoordelijkheid kunnen nakomen ten opzichte van onze medewerkers, de lokale gemeenschappen waarin we actief zijn en het milieu. Brewing a Better Future 's Werelds groenste r brouwer zijn Brewing a Better Future berust op drie strategische pijlers: Doorlopende verbetering van de milieueffecten van onze merken en bedrijven Empowerment voor onze mensen en de gemeenschappen waarin we actief zijn Een positieve impact op de rol van bier in de samenleving GBCHealth Business Leadership Award In mei ontving HEINEKEN de prestigieuze GBCHealth Business Leadership Award voor blijvende inzet en uitmuntendheid bij de ondersteuning van gezondheidsprogramma's voor medewerkers, hun gezinnen en de gemeenschappen waarin we actief zijn. I I www.sustainabilityreport. HEINEKEN.com Empowerment Impact Doorlopende verbetering van de milieueffecten van onze merken en bedrijven Groene Groene brouwerij handel Empowerment voor onze mensen en de gemeenschappen waarin we actief ziin Een positieve impact op de rol van bier in de samenleving Verantwoorde Samenwerken consumptie aan vooruitgang We hebben in 2012 onze doelstellingen voor BaBF gehaald en belangrijke stappen gezet om een werkelijk duurzame onderneming te worden. 2012: het jaar van resultaten We hebben goede vooruitgang geboekt op weg naar onze doelen, zoals: Verdere verlaging van specifieke vormen van energieverbruik Toepassing van ontwerpmethoden voor milieuvriendelijke verpakkingen Vermindering van productiegerelateerde ongevallen Vrijwel al onze bijna 500 wereldwijde leveranciers en 34000 lokale leveranciers hebben onze Supplier Code ondertekend. BaBF is ook ingebed in onze erkmaatschappijen. Elk bedrijfsonderdeel heeft een eigen duurzaamheidscommissie en een driejarig duurzaamheidsplan dat in de strategie van het bedrijfsonderdeel is geïntegreerd. In 2012 waren er in verschillende landen opvallende prestaties en activiteiten in het kader van lokale plannen en doelstellingen: HEINEKEN Italië heeft ruim 8.000 zonnepanelen geïnstalleerd op het dak van een bottelarij, verpakkingsfabriek en magazijn met een totale oppervlakte van ruim 27.500 m2 (45 voetbalvelden). HEINEKEN Spanje heeft met de Andalusische overheid en een grote moutleverancier een vijfjarige overeenkomst gesloten voor bescherming van de biodiversiteit van 13.000 hectare landbouwgrond waarop gerst wordt verbouwd. HEINEKEN UK heeft de hoogst mogelijke beoordeling 'Platinum Plus' gekregen in de Corporate Responsibility Index. Bovendien werd HEINEKEN uitgeroepen tot'Best Company in the Food and Drink Sector'. De Corporate Responsibility Index is de belangrijkste vrijwillige benchmark voor maatschappelijk verantwoord ondernemen in Groot-Brittannië. Governance, incentives voor senior management, verslaglegging en transparantie, Supplier Code, communicatie en betrokkenheid 22 Heineken N.V. laaroverzicht 2012

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Jaarverslagen | 2012 | | pagina 24