In Zwitserland werd met lokale productie gestart. De verkopen van Amstel Light in de Verenigde Staten gaven een verdere toename te zien. In China werd begonnen met de verkoop van geïmporteerd Amstel bier, vooruitlopend op de start van de lokale productie, die voor het eerste halfjaar van 1997 wordt voorzien. Ter ondersteuning van het Amstel merk wordt - naast reclamecampagnes - in toenemende mate gebruik gemaakt van sponsoring. Amstel is hoofdsponsor van het voetbaltoernooi om de Europa-cup voor landskampioenen, de UEFA Champions League. Het contract hiervoor werd in 1996 met drie jaar verlengd. Verder was Amstel één van de hoofdsponsors van het voetbaltoernooi om de Afrikaanse titel voor landenteams, The African Cup of Nations. In Nederland is Amstel de naamgever van de nationale voetbalbeker, de Amstel Cup. In de wielersport was Amstel actief als sponsor van het wereldkampioenschap op de weg en op de baan en van de Nederlandse klassieker Amstel Gold Race. Aguila Amstel sponsorde de Spaanse wielerronde, de Vuelta. De aanwezigheid van onze merken Heineken en Amstel op Internet is een succes, gezien de grote belangstelling waarin de sites zich mogen verheugen. Internet is inmiddels een waardevolle aanvulling gebleken op de meer traditionele marketinginstrumenten. De verkopen van Murphy's namen in 1996 wederom toe en kwamen uit op 588.000 hecto liter tegen 555.000 in 1995. Met name in Ierland en de Verenigde Staten was er sprake van groei. De verkopen van het merk werden vergroot door de introductie van Murphy's Irish Red en Murphy's Irish Amber, en door de verdere ontwikkeling van het concept 'Murphy's Pubs of Ireland'.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Jaarverslagen | 1996 | | pagina 21