a s Bar Heineken IOTTC Heineken Merken: de bloedsomloop i mim tttTrw «I 4* sg t J. J t iCRKsaaa Onze merken vormen de voelbare band met de consument. Zij zijn de bloedsomloop van onze onderneming. Alfred Heineken heeft laten zien dat merken zich niet aan grenzen storen. 'Beer can travel', heet dat in goed Nederlands. De mensen bij Heineken hebben zijn visie letterlijk genomen. Het resultaat is dat Heineken al jaren de meest internationale brouwerij ter wereld is. Sterk in gevestigde biermarkten, zoals New York, en ambitieus in Azië. Voor merkenbouwers is China het spektakelstuk van dit decennium. Dat land is in recordtijd de tweede biermarkt ter wereld geworden. De eerste plaats lijkt een kwestie van enkele jaren. Philip Chung is Marketing Services Manager in China. Hij vecht dagelijks voor een sterkere positie van het Heineken-merk. Chung vliegt als een postduif heen en weer tussen onze exportkantoren in Beijing, Shenzhen, Guangzhou en Shanghai. Chung: 'De mensen in China veranderen snel en de biermarkt dus ook. De concurrentie is stevig. De grote brouwerijen proberen tegelijkertijd vaste voet aan de grond te krijgen'. Hij investeert in een hechte band met zijn klanten. Alle aspecten van het merk moeten zoveel mogelijk tot hun recht komen. Sales promotion en merchandising zijn de belangrijkste gereedschappen. 'Onze consumenten beschouwen Heineken als maatstaf voor kwaliteit. Mijn uitdaging is om die verwachting te overtreffen', zegt Philip Chung. - 'i «84SB9B §23 sp its&xacmas; i

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Jaarverslagen | 1996 | | pagina 20