Bokma-actie in razenddrukke periode Coebergh groeit t spectaculair Het einde van het jaar is een drukke periode voor wat betreft de verkoop van jenevers. Uitgerekend in die periode is voor Bokma jonge graanjenever een grote consumenten-actie gepland. Een zeer bewuste planning. Immers het markt aandeel in '85 is duidelijk toegenomen ten opzichte van '84, en die stijgende lijn wordt met deze actie nog een extra impuls gege ven. Advertenties, display- en winkelmate riaal plus raambiljetten werden ontworpen om de aandacht op de actie met onderzet ters te vestigen. De ruim 1,5 miljoen halsla bels die werden aangebracht op de flessen Bokma jonge jenever vertellen hoe men in het bezit kan komen van zo'n setje van twee zwaar verzilverde onderzetters. (2 doppen van één van de Bokma jenevers opsturen en 12,95 overmaken). De onderzetters zijn gesierd met het Bokma-wapen en dat geeft ze een exclusief karakter. Het feit dat ze zwaar verzilverd zijn is net zo exclusief en sluit goed aan bij het kwaliteits-imago van Bokma. Het setje onderzetters leent zich er goed voor om cadeau te worden gedaan tijdens de traditionele december-gelegenheden zoals Sint-Nicolaas en de kerstdagen. De actie - die loopt tot 31 januari - is op een zodanig tijdstip gepland dat de deelnemers de onderzetters vóór de feestdagen in huis kunnen hebben. In de stagnerende markt voor bessen jenevers groeit Coebergh spectacu lair. Een groei die wordt bereikt doordat er naast de standvastige groep van traditionele gebruikers er tevens sprake is van een groeiende groep nieuwe gebrui kers. Kwaliteit speelt daarbij een zeer voor name rol. Echter ook de reclame voor dit produkt mag daarbij niet uit het oog wor den verloren. De commercials zoals die op televisie en in de bioscoop worden ver toond ademen een aantrekkelijke sfeer. In de commercial waarin we een man en een vrouw op een luxe jacht zien, zit een zeer geraffineerde boodschap. Hij probeert haar allerlei trendy drankjes aan te bieden, maar zij kiest toch voor Coebergh ijs. De boodschap is dus om Coebergh duidelijk te profileren ten opzichte van andere trendy drankjes. Om zoiets in gedrukte vorm over te brengen - dus voor advertenties in kran ten en tijdschriften - vereist een andere techniek. Maar dat het zeer goed mogelijk is, bewijst dit staaltje van fotografie, dat in het laatste kwartaal van '85 via landelijke dagbladen en tijdschriften onder de ogen van de consument is gebracht. 8 1986 bewoon lekkerdrinL dnnken watje/ekk, ®r vindt. Coebergh ijs. ZvLrZ'rz,!^ "°°r me, ongi„M Bo> oSSïT™ '°Or UV» f1295 ïrlï™™*"». li -ul i Z! m' Cltr^ teual! u f d°Pf*" mee, dan strat-efcosten per setu ,n en ddm,ni- 0 totaal dus f 19,95 I -km, -uw. IJ fbstcode p, 1 I "«Is I khïïSÜ? gwj-eoppm I Jtuu Cte»^',00 Uwuv«nten" "n *■^11 ^VE-VCP

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 8