"Wilt u een Jagermeister proeven?'' "Graag Beppie, als-ie maar ijs- en ijskoud is!" De Femina-beurs in Rotterdam betekende de vuurdoop voor de nieuwe stand van Jagermeister. Een bijzonder fraai bouwwerk in koel wit materiaal uitgevoerd en met in het centrum als voornaamste blikvanger een levensecht nagebouw de iglo. De symboliek is duidelijk, immers Jagermeister moet ijs- en ijskoud gedronken worden. De dames Kriek Wille en Jeanette van Londen hebben gedurende de tien daagse beurs in Rotterdam alle bezoekers aan deze stand te woord gestaan én in de meeste gevallen Jagermeister laten proeven. De twee rechten-studentes heb ben werkelijk genoten. Van de meest uit eenlopende reacties die zij te horen kregen. En vooral doordat zij in de praktijk onder vonden hoe groot de bekendheid is van de TV-commercials voor Jagermeister. Vooral het filmpje waarin een verkleumde poolrei ziger door een barre sneeuwstorm trekt en eenmaal thuis in z'n iglo van z'n vrouw Bep- pie een glaasje Jagermeister aangeboden krijgt, bleek erg in trek. Menig bezoeker aan de stand antwoordde prompt met 'Oké Beppie, als ie maar ijs- en ijskoud is' als Kriek of Jeanette de vraag stelden of men wilde proeven. De uitleg van de dames over het produkt zoals over de 56 kruiden die er in verwerkt zijn, zorgde ook voor de nodige hilariteit. Zo was er een echte 'fijnproever' die opmerkte: 'Ik proef er maar 53!' Twee diepvriezers waren op de stand aan wezig om de proefglaasjes Jagermeister inderdaad ijs- en ijskoud te kunnen aanbie den. Nogal wat mensen reageerden daar wat verbaasd op. Zij vertelden dat ze thuis hun fles Jagermeister niet in het diepvries gedeelte durfden te bewaren uit angst voor bevriezing of stukvriezen van de fles. Mis plaatste angsten, die de twee gastvrouwen snel konden wegnemen. Die beide diepvriezers waaruit Kriek en Jeanette telkens met een nieuwe fles ook een flinke portie koude lucht tevoorschijn toverdenleidde er toe dat ze beiden al snel last hadden van een lichte verkoudheid, compleet met een verstopte neus en een wat schorre keel. Dat viel niemand op. Ster ker nog de meeste mensen dachten dat het zo hoorde! Omdat het tweetal was geplaatst in een wat winterse omgeving en zij beiden ook nog winters aandoende kle ding droegen, compleet met truien afgezet met bont. Echt koud was het zeker niet in het Rotter damse Ahoy-complex waar zo'n 185.000 bezoekers in tien dagen tijd de kassa pas seerden (méér dan in '84, toen noteerde men er 183.500). Ruim 20.000 bezoekers hielden halt bij de Jagermeister-stand om te proeven. Op de laatste vrijdag was dato.a. een meneer die met een zeer verhit hoofd enkele zware tassen met zich meesjouwde: 'Ik zweet me nu rot, maar als ik die iglo zie staan moet ik denken aan St. Nicolaas, aan Kerst en vooral aan kou. En dan zal zo'n glaasje Jagermeister best smaken.' De tas sen worden neergezet, het glaasje wordt aan de mond gezet en dan volgt er een korte pauze voor de man zachtjes vaststelt: '...mmm... da's 'n lekker smaakie!' Jagermeister in verschillende verpakkingen in de deuropening van de iglo. Jeanette (links) en Kriek voor het meestopval- Het was een uitermate vrolijke sfeer daar bij lende element van de stand. Jagermeister. M Echt niet alleen mannen wensten te proeven. Haast niet te missen, zo'n opvallende stand. 7

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 7