GffeTlS UITNODIGINGS KAARTEN OF WIN EEN ECHTE CLOWN JE EIGEN TEKENING OP HET Si ETIKET ^NUBUSiSi* KAN50PEEN GOOCHELAAR OF EEN GOOCHELDOOS •k. Er staan grootse plannen op stapel rondom Sisi Sinas. De presentatie van het produkt ondergaat begin komend jaar opmerkelijke wijzigingen, vooral in de thema-campagne. Tap en Schap sprak aan de vooravond van deze operatie met M. A. F. Greeve, product-manager bij Vrumona, over vernieuwde Sisi. Het besluit om Sisi te restylen is geba seerd op nuchtere cijfers en conclu sies, zo laat de heer Greeve onom wonden weten: 'Sisi Sinas is al jaren een sinas van topkwaliteit, met een bijzonder sterke positie in het horeca-segment. Sisi is daar veruit marktleider, met een driemaal zo hoge penetratie als de grootste concur rent. In het thuisverbruik-segment hebben zich echter ontwikkelingen voorgedaan waardoor het aandeel van de A-merken, waaronder Sisi, is gedaald. De B-merken beslaan zo'n 80% van die markt. Een markt die met ruim 1,9 miljoen hectoliter een enorme omvang heeft, want in het totale fris-segment komt sinas na cola op de tweede plaats.' EIGEN GEZICHT Op basis van o.a. marktonderzoek is vast gesteld op welke wijze het marktaandeel van Sisi Sinas in het thuisverbruik-segment verder uitgebouwd kan worden. 'De kwali teit van Sisi staat bij de consumenten nog onverminderd hoog aangeschreven. Maar de consumenten vonden ook dat er iets aan Sisi ontbrak, en wel een eigen gezicht. Aan dat eigen gezicht van Sisi wordt nu hard gewerkt. De samenstelling van het produkt wordt nog verder verbeterd. De uitmonste ring van de flessen wordt veranderd maar het nieuwe gezicht van Sisi zal toch vooral bepaald gaan worden door de nieuwe thema-campagne die we gaan voeren'. Aldus de heer Greeve, die meteen in grote lijnen uitlegt wat die koerswijziging inhoudt. 'Van Sisi gaan we de allerleukste sinas voor kinderen maken. Een sinas waar telkens weer wat leuks mee aan de hand is. Dat gaat gebeuren via een campagne met steeds wisselende promoties. Daartoe heb ben we in samenwerking met het reclame bureau PPGH/Moussault een plan opge steld voor de komende twee jaar. Na een drietal maanden veranderen we de lande lijke promotie weer voor een nieuw item. Dat communiceren we via opvallend win kelmateriaal en de achteretiketten.' GEEN TWIJFEL Eén van de promoties is gebaseerd op goo cheltrucs. De achteretiketten van de liter flessen Sisi vermelden gedurende drie maanden steeds wisselende goocheltruc- jes, die door kinderen vrij eenvoudig uitge voerd kunnen worden. Prijsvragen waarbij goocheldozen gewonnen kunnen worden, en optredens van goochelaars bij de prijs winnaars thuis vormen de andere ingre diënten van deze promotie. 'Verjaardagspartijtje' is weer een ander promotie. Uitnodigingskaarten voor een kinderfeestje kunnen verkregen worden door Sisi-doppen te sparen. De deelnemer- tjes aan een kJeurwedstrijd maken kans op het optreden van een artiest op hun verjaar dag. 'Er is nu een aantal promoties vastge legd. Zo gaan we kinderen uitnodigen teke ningen te maken en de mooiste daarvan beelden we af op enkele honderdduizen den Sisi-flessen. Dat doen we niet eenmaal met slechts één tekening, maar gedurende drie maanden plaatsen we om de drie weken steeds weer een andere tekening op het achter-etiket.' Aldus M. A. F. Greeve, die er geen enkele twijfel over wil laten bestaan dat Sisi op deze wijze een zeer eigen gezicht zal krijgen: 'Deze thema-aan pak biedt daartoe alle mogelijkheden. Ik ben er van overtuigd dat we hiermee hoog zullen scoren. Alle promoties zijn gericht op de kern van de sinasdrinkertjes, kinde ren tot 12 jaar. Sisi Sinas blijft een sinas van topkwaliteit en wordt écht de leukste Sinas van het land. Niet voor niets luidt het nieuwe thema: Sisi: de lachende sinas!' Schetsen voor de nieuwe thema-campagne voor Sisi. 13 "We maken van Sisi Sinas de leukste sinas van Nederland" T&-CM EEN&CWNEW metneamuMH CrMVfc.KAN'jÖP CEN Goooieaxtf} i

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 13