Seven-Up Nederland en haar bottelaars Vrumona en Winters hebben besloten met 7Up Light de damestennissport in Nederland te steunen. In samenwerking met de KNLTB (Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond) is daartoe een meerjarig plan ontwikkeld. mtipht Si 7 Up Light steunt damestennis in Nederland De combinatie van 7Up Lighten tennis mag zeer toepasselijk worden genoemd. Tennis is in Nederland thans een van de meest populaire sporten. Zowel om zelf te beoefenen als om naar te kijken, getuige ook de grote belangstelling voor wedstrijden en toernooien die via de televisie worden uitgezonden. In een tijd waarin sportief bezig zijn bij veel mensen hoog in het vaandel staat geschreven, is het niet verwonderlijk dat het Light-segment binnen de totale frisdrankenmarkt flink groeit. Sporten maakt dorstig, en een sui kervrije en calorie-arme dorstlesser zoals 7Up Light (slechts 1 calorie per 0,1 liter) is dan zeer welkom. 7UP LIGHTTROPHYTOERNOOI De naam 7Up Light kwam men ook tegen in het toernooi dat in september in Apel doorn werd gehouden. Voor de 7Up Light Trophy traden 22 door de KNLTB geïntivi- seerde tennisters aan. De twee dames die tot de finale zouden doordringen waren ver zekerd van een plaats in de nationale selec tie die in oktober afreisde naar Japan om deel te nemen aan de strijd voor de Federa tion Cup, zeg maar de 'Davis Cup' voor de dames. Mariëlle Rooimans en Nanette Schutte bereikten de finale in Apeldoorn, waarbij de eerstgenoemde zich de sterkste toonde. De pas 17-jarige Mariëlle speelde zeer overtuigend en schakelde op weg naar de finale ondermeer de Nederlandse kam pioene Marianne van der Torre uit. Naast de deelname aan het toernooi in Japan ver zekerden Mariëlle en Nanette zich door hun finaleplaatsen in het 7Up Light Trophy toernooi bovendien van een éénjarig spon- sorkontrakt, aangeboden door 7Up Light. Mariëlle werd tevens geplaatst voor de kwalificatieronde voor het mede door 7Up Light gesponsorde Hewlett-Packard-toer- nooi dat in november werd gespeeld in Loosdrecht. Het beschikbare prijzengeld van 75.000 dollar kwam nog niet eerder voor bij het Nederlandse damestennis. Het Nederlandse damestennis krijgt met de sponsor-activiteiten van 7Up Light een flinke steun in de rug om het niveau naar een hoger plan te tillen. Anderzijds geldt dat 7Up Light door die activiteiten een rui mere bekendheid zal krijgen onder het publiek. En dat zal ongetwijfeld leiden tot een vergroting van het 7Up-aandeel in het groeiende Light-segment. De Nederlandse damesselectie op weg naar Japan Naast het damestennis draagt 7Up ook het herentennis een warm hart toe. Enkele weken terug speelden Boris Becker en Ivan Lendl voor 3.200 bezoekers een demonstratiepartij in Den Bosch. Becker won. 7Up Light was er bij, en onderstreepte op die wijze het sportieve karakter van de suikervrije en calorie-arme frisdrank. 12

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 12