A. H. HEINEKEN INTRODUCEERT: "(S)tappen met IJf" IW ijn persoonlijke ervaring is dat inde I w I Nederlandse horecabedrijven over X A het algemeen een uistekend glas bier wordt getapt. Toch is het mij wel eens overkomen - en die ervaring zal ook u niet vreemd zijn - dat ik een biertje kreeg geser veerd dat niet bepaald de kwalificatie 'koele blonde' kon dragen.' Dat zei de heer A. H. Heineken tot zijn gehoor in De Hooi berg te Zoeterwoude waar de videofilm (S)tappen met IJf' ten doop werd gehou den. Ónder de aanwezigen bevonden zich Leidse en Zoeterwoudse horecaonderne mers, vertegenwoordigers van horeca- organisaties en -opleidingen en de pers. De heer Heineken reikte aan de voorzitters van Horecaf en Horeca Nederland, de heren G. van der Veen en L. Ezinga de eer ste exemplaren van de film uit. VERDI Daarvoor had directeur verkoop horeca van Heineken, de heer Y. H. M. N. Folmer uitgelegd waarom Heineken deze film ten behoeve van horeca-ondernemers en hun medewerkers heeft gemaakt. 'Ik heb niet de pretentie dat wij u als horeca-onderne mers kunnen vertellen hoe een goed glas bier moet worden getapt. Toch kent u alle maal de anekdote van de automobilist wiens rijbewijs is verlopen en die na veertig jaar opnieuw examen moet doen en dan zakt. Minder bekend zal het verhaal zijn van de opera-componist Verdi, die voor de toelating van de muziekschool zakte.' De De heer AH. Heineken complimenteert IJf vaardigheid aan de tap. heer Folmer benadrukte het gezamenlijk belang dat bier voor brouwerij èn horeca vertegenwoordigt en dat een goede samen werking in het verbeteren van de kwaliteit van groot belang is. VAANDEL Dat werd ook onderstreept door de heer Ezinga van Horeca Nederland die mede namens zijn collega Van der Veen sprak en betoogde dat brouwerij en horeca elkaar gevonden hebben op het spoor van kwali teitsverbetering. 'Kwaliteit is het woord dat wij momenteel het hoogst in vaandel heb ben staanzo betoogde hijHij toonde zich verheugd met de produktie van de film die door de heer Heineken werd omschreven met zijn als 'een geheugensteuntje voor de vakman, als instructie voor de beginner en misschien wel als lesonderdeel op de horeca-vakscho- len.' De belangstelling voor deze film neemt nog dagelijks toe. De negen landelijke verkoop kantoren van Heineken hebben talloze ver toningen al verzorgd, terwijl de aanvragen blijven binnen stromen. Zowel kleine als grote horeca-bedrijven zijn geïnteresseerd in de instructies zoals IJf Blokker die geeft. Zo heeft o.a. Postiljon Motels de film ver toond aan de horeca-medewerkers in de verschillende vestigingen. Kopieën van de (S)tappen met IJf zijn bovendien op aan vraag toegestuurd aan tal van horeca-vak- scholen. De heer AH. Heineken reikt de eerste exemplaren van de film De heren Van der Veen en Ezinga met de hoofdrolspelers uit de uit aan L. Ezinga (Horeca Nederland) en G. van derVeen (Ho- film: mevrouw Loes Vos en IJf Blokker. recaf). 10

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 10