m mi mm Jaarlijks vinden er heel wat tailor-made acties plaats in samenwerking tussen de Heineken orga nisatie en de verschillende handelspartners. Aantrekkelijke presentaties van het produkt waar omheen de actie is opgebouwd; de beschikbaar gestelde prijzen trekken dan niet alleen sterk de aandacht van de consument, maar zetten ook aan tot aankoop. Op deze pagina enkele voorbeel den van recente acties. faDIGROSM»inM«RKi KOOP PEPSI COLA EN WIN 'N WEEKEND TAILOR-MADE ACTIES In maart van dit jaar traden de samen werkende Dirk van den Broek bedrij ven met 84 filialen toe tot de Pepsi-Cola verkopende outlets. Deze introductie werd begeleid door een speciaal in samenwer king met D. v.d. Broek ontwikkelde actie. Affiches en halslabels vertelden alles over de slagzin-wedstrijd, waarmee per dochter onderneming een geheel verzorgd week end Parijs voor 2 personen kon worden gewonnen. Drankenpakketten en sweats hirts waren eveneens in het prijzenpakket opgenomen. Op foto 1 wordt mevrouw M. Haspels -een van de hoofdprijswinnaars- gelukgewenst door de heer R.A.F. van Dorst (Nationaal Account Manager bij Vru- mona) terwijl de heer De Klein (Verkoop leider D. v.d. Broek) goedkeurend toe kijkt. Foto 2 toont een fraai voorbeeld van produkt-presentatie tijdens deze actie. SURFPLANK Een zéér opvallende presentatie ontstond ook uit de actie die Seven-Up en Miro geza- melijk opzetten deze zomer. Per filiaal kon. na het afmaken van een slagzin, ondermeer een complete Seven-Up surfplank gewon nen worden. Deze surfplank maakte deel uit van de opvallende display die werd gebouwd bij het frisdrankenverkooppunt in de Miro-filialen. Dat leverde niet alleen een blikvanger van de eerste orde op, maar onderstreepte ook nogeens het sportieve image van Seven-Up. De 19-jarige Michel Mulder uit Purmerend was een van de gelukkige hoofdprijswinnaars. Op foto 3 wordt hij gefeliciteerd door de heer Ch. Corver (Landelijk Verkoopleider Vrumo- na). Links de heer F. Spee van het Miro- filiaal in Purmerend. KANSKA AKTEN-ACTIE In samenwerking met de Dirk van den Broek bedrijven werd dit jaar een kans- kaarten-actie georganiseerd. Na aankoop van een krat Heineken bier in een van de filialen van Van den Broek moest op een kanskaart een aantal vragen beantwoord èn een slagzin beëindigd worden. Vele dui zenden inzendingen kwamen er binnen. waarvan zo'n 2.400 met de juiste oplossing. Daaruit werden de meest originele slagzin nen geselecteerd. In samenwerking met D- reizen, ook een onderdeel van de Van den Broek-organisatie, waren voor de meest aansprekende inzendingen vijf geheel ver zorgde 8-daagse reizen naar Benidorm voor twee personen beschikbaar gesteld. Twintig verzorgde weekends Parijs of Lon den (ook voor twee personen) vormden de tweede prijs. De winnaars uit de regio Amsterdam ontvingen op 19 juni hun prijs in de Dirck Ill-slijterij in Amsterdam- Osdorp (foto 4) en dat leidde tot vele vro lijke gezichten. Oók bij de organisatoren van deze actie zoals valt af te lezen van de gezichten van mevr. M.G. Kortekaas (Re gionaal Account Manager bij Heineken, links op de voorgrond) én de heer M. v.d. Wal (Directeur Dirck III) die naast haar voor een groot deel schuil gaat achter de poster waarmee de consumenten werden opgeroepen aan deze tailor-made actie deel te nemen. 6

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 6