zend gulden rekent men voor het jubileumjaar op een omzet van 315 miljoen gulden. En met de plannen voor de komende jaren gaat men uit van een verdere omzetgroei tot circa een half miljard gulden aan het begin van de negentiger jaren. flerende groothandel Ruime parkeergelegenheid is onontbeerlijk voor een zelfbedieningsgroothandel Veel afrekenpunten zorgen voor een snelle afwikkeling op de food-afdeling. WENSEN EN VERLANGENS Uit de vermelde cijfers en gegevens blijkt duidelijk dat Sligro de zaken in het groot aanpakt. Dat gaat echter hand in hand met een vergaande aandacht voor de wensen en verlangens van de individuele afnemers. Vooral de speciale Sligro activiteiten rich ten zich daarop. Zoals de Kern Diepvries Thuis Service waarbij via Sligro-afnemers diepvriesprodukten bij de consument wor den thuisbezorgd. De samenstelling van feestpakketten. die in de decembermaand tot een vast ritueel is geworden, past ook in dit kader. Evenals de verkoop van pre- Aan- en afvoer op grote schaal is waar het alle maal omdraait bij Sligro. miums èn de Sligro winkelverzorgings- dienst die niet alleen kan zorgen voor deco raties en schapkaarten maar ook adviezen en tekeningen kan leveren bij de verbouw ing van winkels. "Effectiviteit en prijsstel ling spelen natuurlijk een belangrijke rol bij het ondernemersschap. Maar naar onze mening neemt creativiteit eveneens een zeer belangrijke plaats in. Dat dragen we zelf ook uit. Door steeds weer nieuwe din gen uit te proberen. En de succesformules blijven dan vanzelf over," zo verduidelijkt de heer Van Herwaarden de gedachte ach ter die speciale activiteiten. DE TOEKOMST Het informatieve drukwerk waarin de geschiedenis van Sligro is samengevat ver meldt op de laatste pagina het volgende: 'Wij zijn trots op ons verleden. We zijn blij met de huidige positie en hebben vertrou wen in de toekomst.' Dat verleden en heden voor Sligro reden tot tevredenheid geven moge duidelij k zij nWat de toekomst betreft merkt de heer Van Herwaarden op: "Met jonge enthousiaste medewerkers, de know-how die we hebben en de samenstel ling van het artikelenpakket zien we de toe komst zeer optimistisch tegemoet. Vooral ook omdat het sociaal-economisch klimaat in ons land wat aantrekt. Dat brengt wind in de zeilen van het ondernemersschap. Voor ons is die ontwikkeling ook duidelijk zichtbaar in al onze vestigingen. We zien namelijk steeds meer 'jonge koppen'. Jonge mensen die zelf iets gaan onderne men. bereid zijn daar hard voor te werken maar ook weten dat ze daar veel voldoe ning uit kunnen putten. Dat geeft vertrou wen in de toekomst." 17

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 17