f 10- korting op 'n saunabad bij E-10 Light w PEPSI-COLA PROMOTIE MET 35.000 GRATIS MAXELL-CASSETTES Tot het einde van dit jaar loopt de unieke actie van E-10 Light vruchtenlimonade waarbij de consument tien gulden korting kan krijgen op een saunabad. i rnjit Sinas Deze actie is opgezet in samenwerking met de Nederlandse Saunavereniging (NSV), een organisatie van bijna 200 bonafide sauna's, die garant staat voor de kwaliteit en de deskundigheid van de bij haar aangesloten leden. De actieflesssen E- 10 Light Sinas en Cassis zijn voorzien van zogenaamde peel-off etiketten, die eenvou dig van de fles zijn te verwijderen. Op de achterzijde van die etiketten moeten drie merkjes uit de dop van de actiefles worden geplakt om van dat etiket een waardebon te maken. Elke bij de NSV aangesloten sauna houder geeft op het vertoon van die, van naam en adres voorziene, bon een korting van tien gulden op een saunabad. BEPERKT GEBRUIK VAN SUIKER Deze joint promotion tussen Vrumona en de NSV is voortgevloeid uit de grote over eenkomsten die bestaan tussen consumen ten van E-10 Light en saunabezoekers. Zowel de huidige als de toekomstige E-10 Light consumenten als saunabezoekers zijn mensen die veel zorg besteden aan hun voe ding en gezondheid. Lichaamsbeweging, verantwoord eten, en oog voor gewicht en slanke lijn zijn typeringen die voor beide groepen van toepassing zijn. Met name het beperkt gebruik van suiker speelt daarbij een rol waar het gaat om E-10 Light. Deze verfrissende dorstlesser (verkrijgbaar als sinas, cassis, cerise, en citroen) bevat immers tienmaal zo weinig suiker als een 'gewone' frisdrank. ONDERSTEUNING Voor deze landelijke joint promotion is Maar liefst 35.000 nieuwe Maxell UD II 90 cassettes zijn beschikbaar voor de naj aars-promotie van Pepsi- Cola. Het is de tweede grote consu menten-actie van Pepsi-Cola dit jaar. De landelijke actie met de gratis bio scoop-kaartjes eerder dit jaar scoorde verrassend hoog. Behalve de 20.000 gratis kaartjes voor de snelle inzenders werden er ook nog eens 15.000 kortingsbonnen opge stuurd aan consumenten die aan de actie deelnamen, maarniet bij de eer ste 20.000 inzenders behoorden. Voor de joint-promotion met Maxell geldt dat de deelnemers er snel bij moeten zijn. Om de kwalitatief hoog- aangeschreven cassette, met een speelduur van 90 minuten, gratis thuisgestuurd te krijgen moeten acht Pepsi merkjes uit de doppen opge stuurd worden. Deze merkjes zijn te vinden in de literflessen van Pepsi- Cola, Pepsi Light en Pepsi-Free. Behalve via de 4 miljoen actie-fles sen en opvallend winkelmateriaal (met de schitterend verpakte cassette als blikvanger) wordt de promotie ook gecommuniceerd via Hilversum 3 op de uitgesproken tienertijden. extra veel P.O.S.-materiaal ontwikkeld. Het grootste deel daarvan zal z'n weg vin den naar de winkels (display-materiaal als mede kratinsteek-, schap- en kratkaarten en affiches). Bij de deelnemende sauna's komen eveneens de affiches alsmede de deelname-formulieren te hangen om het publiek op deze actie te attenderen, terwijl de sauna-exploitanten worden voorzien van E-10 Light in de 20 cl verpakking zodat zij direct aan de vraag naar deze frisdrank kunnen voldoen. Voortschrij dend j aar Volume index jj '83t/m am '84 jj '84t/m am '85 Light segment 100 107 E-10 Light 100 110 STERKE GROEI E-10 LIGHT Deze verkwikkende consumentenpromo tie zal zeker bijdragen aan de verdere groei van E-10 Light, een groei die beduidend sterker is dan het ook al groeiende totale Light-segment. lnh.1 liter iinhXliUTf-y 10

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 10