Ruim200.000bezoekers proefden Vrumona's Light dranken. pepsi lighf PEPSI LIGHT VERNIEUWDE SAMENSTELLING Pev.,»».S=. Als marktleider op het gebied van calorie-arme frisdranken legde Vrumona op die dranken de nadruk bij de recente Internationale Huishoudbeurs die in Amsterdam werd gehouden. Calorie-arme frisdranken zijn goed voor rond de twee procent van de frisdrankenafzet in de Nederlandse levensmiddelensector. Daarmee lopen we ver achter bij Amerika, waar dit aandeel momenteel ruim 20% bedraagt en nog steeds stijgende is. LIGHT IS LEKKER!' Vrumona is van mening dat er in Nederland nog volop 'ruimte' is voor calorie-arm fris. Eén van de twaalf demonstratrices aan het werk. En gelet daarop werd tijdens de Internatio nale Huishoudbeurs die van 11 tot en met 21 april plaatsvond in de RAI te Amster dam het spotlicht op de Light dranken gezet. In de ruime en optimaal gelegen Vru- mona-stand werd het gehele Light-assorti- ment opvallend gepresenteerd. Dat alle maal onder het motto: 'Drink calorie-arm fris óók omdat 't lekker is. Light is lekker!' GELD-TERUG-ACTIE Pepsi Light. E-10 Light, Seven-Up Light en Rivella Light hadden elk een eigen plaats gekregen, waar de bezoekers gratis konden proeven. Twaalf demonstratrices waren dagelijks druk bezig om eenieder van bekertjes Light te voorzien. Bovendien kreeg iedere bezoeker van een van hen een kaart die uitnodigde voor een geld-terug- actie die een hoge respons opleverde. BOVEN VERWACHTING Boven verwachting was het bezoek aan de proefstand op de RAL Elke dag werd er koortsachtig gewerkt om genoeg frisdrank tijdig aan te leveren. Bij het opmaken van de balans aan het einde van de beurs bleken ruim 200.000 bezoekers de proef op de som te hebben genomen, om te ervaren hoe lek ker Light is. MINDER DAN 1 KCALORIE PER LITER De smaak van Pepsi Light is aanzien lijk verbeterd door de vernieuwde samenstelling van de zoetstoffen. Dat zit 'm vooral in het feit dat de hoeveelheid saccharine per 100 ml is teruggebracht van 12 mg. naar 7,4 mg. 'NIEUW, DE WINNENDE SMAAK' is de tekst van het gele inzetje op het vernieuwde etiket, dat de verbeterde samenstelling naar de consumenten duidelijk maakt. Bovendien loopt er deze en volgende maand een geld-terug-actie voor de vernieuwde Pepsi Light om het aan tal probeeraankopen te stimuleren. Na het opsturen van één dop van een literfles Pepsi Light, krijgt de consu ment f 2,25 op bank of giro gestort. Vrumona presenteerde het Light-assortiment in een ruim opgezette stand.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 6