Onder het motto 7-Up'Music Machine' gaat in juli de internationale promotie van Seven-Up van start. Popmuziek staat bij deze actie centraal, en wel in de vorm van een muziekcassette met 14 opnames van beroemde hedendaagse popartiesten. Te beluisteren zijn ondermeer Wham, Tina Turner en Paul Young. Popmuziek staat centraal in Seven-Up promotie Music Machine mikt op twee grote doelgroepenj ongeren van 15 tot 20 j.aar en volwassenen in de leeftijd van 20 tot 34 jaar.Om in het bezit te komen van die cassette moeten de speciale merkjes uit de doppen van de 7-Up literfles sen gespaard worden. Drie van die merkjes en een girokaart of betaalcheque ter waarde van f 9,95 dienen vervolgens opge stuurd te worden, waarna toezending van deze unieke cassette-band spoedig volgt. INTERNATIONAAL Ierland, Griekenland, Spanje, Noorwe gen, Engeland, Italië, Portugal, Finland, Frankrijk, België en Nederland geven deze promotie met recht een internationaal karakter. Verschillende buitenlandse radio stations, zoals Radio Luxemburg en Radio Monte Carlo, zullen 7-Up Music Machine via de ether tijdens de reguliere uitzendin gen uitdragen. De regels van het Neder landse omroepbestel verhinderen een der gelijke aanpak. Wel is er reclame-zendtijd gehuurd op de Nederlandse radiozenders Hilversum 1, 2 en 3. Daarnaast wordt de actie op tal van andere manieren gecommu niceerd, via massamedia en uiteraard in de winkel. STRAND EN CAMPING Van deze promotie, die aansluit op de nieuwe campagne voor Seven Up, wordt veel verwacht. Tijdens de zomermaanden wordt er altijd al veel frisdrank gedronken, en met de aanbieding van de cassette met popsterren wordt het extra aantrekkelijk Seven Up te drinken. De cassette-recorder is immers in praktisch alle huishoudens te vinden, en speciaal onder jongeren erg populair. Vooral door het gemak waarmee je je favoriete muziek kunt meenemen naar buiten (strand, camping etc.). Wat dat betreft kan Music Machine deze zomer op volle toeren draaien, en dat draagt uiter aard bij aan de populariteit van en de vraag naar Seven-Up. 10 MILJOEN In totaal zullen er 10 miljoen actie-flessen uitgezet gaan worden, verdeeld over circa 10.000 winkels. Het achteretiket van die flessen vermeldt alle informatie over deze promotie. Mobiles, kleine kratkaarten, posters en produktdisplays zullen in de win kels de aandacht vestigen op Seven-Up Music Machine, en dat de gehele zomer door. Paul Young Billy Ocean Wham Thomson Twins

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 17