Eervolle vermelding voor campagne 'Doe de Pepsi Proef' BIOSCOOP-ACTIE GROOT SUCCES Pepsi-Cola in Nederland heeft voor haar reclame-campagne 'Doe de Pepsi Proef' een eervolle vermelding als 'runner up' toegekend gekregen van de Nederlandse Vereniging van Erkende Reclame Adviesbureaus (VEA). De zilveren 'Effie' werd medio mei tijdens een feestelijke bijeenkomst in het Amsterdamse Hilton-hotel uitgereikt. Met de in 1982 onder begeleiding van reclamebureau FHV/BBDO gestarte campagne 'Doe de Pepsi Proef en laat uw smaak beslissen' mikte Pepsi-Cola op een versterking van de positie als A-merk, zowel ten opzichte van andere cola's als concurrent Coca-Cola in het bijzonder. Omdat de consumenten bij de beoordeling van het produkt de smaak een van de belangrijkste eigenschappen vinden, werd daar sterk de nadruk op gelegd. En werd de blinde smaaktest in het leven geroepen, waarbij Pepsi-Cola en de 'andere' bekende cola in Nederland met elkaar vergeleken worden. In samenwer king met Martinair Promotions werden op tal van plaatsen in Nederland Pepsi Proe ven afgenomen. Deze zomer komt de 200.000ste proefpersoon aan bod. Bij al die testen wees 56% van de deelnemers Pepsi- Cola aan als de lekkerste cola. Dat percen tage is een afspiegeling van de score in tal van andere landen, want tot op heden heb ben wereldwijd meer dan 21 miljoen perso nen aan de test deelgenomen. In Nederland is de Pepsi Proef op talloze manieren uitgedragen; via televisie, radio, advertenties in bladen, merchandising, sales promotions activiteiten en actieve benadering (via het Public Relations bureau Thomas Kleyn in Den Haag) van verschillende doelgroepen zoals pers, han del en eigen medewerkers. Het resultaat van die campagne is dat het marktaandeel campagne' een effectieve campagne te noe men en derhalve te belonen met een zilve ren Effie. Die onderscheiding werd uiteraard met gejuich begroet. Met niet minder gejuich werd onlangs door Pepsi-Cola kennisgeno men van de beslissing van Coca-Cola om na bijna honderd jaar het uiterst geheime recept van haar frisdrank te gaan aanpas sen. In de Verenigde Staten organiseerde Pepsi-Cola meteen een 'overwinningsfeest' en kregen de medewerkers prompt een vrije dag. Uitreiking van de oorkonde (boven) met van links naar rechts: W. de Roos (Account Direc tor FHV/BBDOR. van Breemen (Senior Product Manager Vrumona B.V.) en G. Fran- zen (voorzitter van de Effie-jury). van Pepsi-Cola is verbeterd en de bekend heid van de inmiddels wereldberoemde Pepsi Proef zeer hoog is geworden. Voor de erkende reclamebureaus in Nederland vol doende reden om de 'Doe de Pepsi Proef BIOSCOOPKAART 20.000 maal 3 GULDEN KORTING VAN JebskouJ 15.000 maal. De actie met de 20.000 gratis bios coopkaartjes die Pepsi-Cola eerder dit jaar organiseerde is een groot suc ces geworden. De consumenten moesten vijf dop-merkjes van Pepsi- Cola, Pepsi Free of Pepsi Light opstu ren om in aanmerking te komen voor één van die gratis kaartjes. Bijna 35.000 consumenten wensten dat buitenkansje niet te laten passeren. De 20.000 beschikbare kaarten wer den verdeeld onder de 'snelle' inzen ders, maar de bijna 15.000 'late' inzenders vielen ook nog in de prij zen. Ofschoon duidelijk was aange kondigd dat de actie zou sluiten bij 20.000 inzendingen, kregen zij allen een bon die goed is voor drie gulden korting op een bioscoopkaartje. De Pepsi Proef loopt al sinds 1982, en trekt nog steeds veel belangstelling. i rv(>i.i f Vermelding als Runner-Ui' 1984 XWinj». mi jMutmidckUn CITY - HILVERSUM De gratis naar de bioscoop aktie van Pepst-Coia is een over donderend succes geworden. En er zijn ook vee) meer vrijkaartjes besteld, dan de 20.000 die Pepsi Cola voor deze aktie beschikbaar had Jammer genoeg behoorde je niet tot de eerste 20.000 inzenders, maar Pepsi-Cola en de Neder landse Bioscoopbond willen je niet helemaal teleurstellen. Met deze kaart kiflg je maar liefst fl 3,- korting op een bioscoopkaartje in een van de bioscopen en tegen de voor waarden vermeld aan de achterzijde van dit kaartje Doe dc Pepsi Proef laai uw smaak beslissen.. Doe Pepsi Proef

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 16