Merkglas voor betere bierpresentatie De betere presentatie van een getapt glas bier in een merkglas spreekt de horecaconsument duidelijk aan. Weten dat je je ver trouwde biertje drinkt, doet met meer plezier consumeren dan wanneer er blanco glas wordt gebruikt. Zie daar in enkele zin nen de gedachte achter de nationale merkglazenpromotie voor Heineken en Amstel. [Heineken] De landelijke merkglazenpromotie, die tot eind deze maand loopt, bestaat uit een flinke geldelij ke kor ting op de tulp- en de 22 cl sta pelglazen voor Heineken en Amstel bier. Bij aankoop van 60 glazen worden er 12 cadeau gedaan, wat neerkomt op een kor ting van 17%Op die wijze moet het imago van het 'dure' merkglas (ook hier geldt natuurlijk dat het begrip 'duur' zeer rela tief is) verminderd worden. De promotie richt zich op de horecagroothandel en de horecadetailhandel RECHTSTREEKSE CONFRONTATIE Belangrijk aspect is dat het merkglas de meest rechtstreekse confrontatie is van de horecaconsument met het biermerk dat hem getapt is. Voor zowel de brouwerijde horecagroot- alsmede de horecadetailhan del is het daarom van groot belang om de bestaande merkvoorkeur op consumen tenniveau voor Heineken en Amstel te ondersteunen, respectievelijk te bevesti gen en te vergroten. Het merkglas is hier voor een middel bij uitstek. In de horeca is verder van belang dat het gebruik van het merkglas de presentatie van het getapte bier verhoogt. En dat gegeven moet zeker niet onderschat worden. Vooral doordat bij het merendeel van de consumenten in de horeca sprake is van een zekere merken- voorkeur. Bij slechts een kleine twintig procent speelt het merk dat hen wordt getapt geen enkele rol. Bij de resterende 80% telt de voorkeur voor merk wel mee, en dan is een van Heineken of Amstel opdruk voorzien glas hét middel bij uitstek om dat merk onder de aandacht van die consument te brengen. STEEDS MEER MERKGLAZEN De spreiding van het merkglas op het hore- cadetailniveau neemt zowel voor Heine ken als Amstel sterk toe. Dankzij de natio nale merkglazenpromotie (die via bijslui ters en advertenties - o.a. in het blad Horeca - duidelijk onder de aandacht van de betrokkenen is gebracht) zal het merkglas nog eens extra aandacht krijgen. En daarmee wordt recht gedaan aan de voortdurende zorg die aan deze glazen wordt besteed. Niet alleen de kwaliteit van het glaswerk staat konstant onder strenge controle, ook wordt nauwlettend toege zien of de bedrukking wel in de juiste kleu ren en op de milimeter nauwkeurig is aan gebracht. Waaruit weer eens blijkt dat een goede produktpresentatie nu eenmaal maatwerk is. AMSTEL Promotie voor tulp- (links) en stapelglazen, beide met een tapmaat van 22 cl. 14 Het gebruik van merkglazen verhoogt de presentatie van het getapte bier.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 14