'J&&& PEPSICO <10 Radio- en bioscoopcommercials maar ook winkelmateriaal, labels en halsetiketten attenderen de consumenten op de nationale promotie. gratis^ t»oicoopk.iórt|ci OU EXTRACT. MH. 11 LIONEL RICHIE Ondertussen wordt ook nog voorzichtig gefilosofeerd over een promotie rondom Lionel Richie indien deze Amerikaanse artiest mocht besluiten een tournee door Europa te maken. De kans daarop is niet bijster groot, maar mocht die tour door Europa doorgang vinden dan zal Richie in ons land de nodige ondersteuning aan Gratis naar de bioscoop met Pepsi-Cola Spaar snel 5 Pepsi-Cola merkjes, die je vindt onder de dop van elke aktiefles Pepsi-Cola, Pepsi Free en Pepsi Light. Je maakt dan Srote kans op één van de 20.000 gratis bioscoopkaartjes (10 Pepsi-merkjes voor 2 kaartjes, max. 2 kaartjes per persoon) De Pepsi-Cola vnjkaartjes seven recht op een bezoek aan de nieuwste en beste films, die van 1 t/m 15 mei a s. in de beste bioscopen van maar liefst 40 steden in ons land vertoond worden Behoor je bij de eerste 20.000 aanvragers, dan ontvans je enkele dasen vóór de eerste vertonins jé sratis bioscoopkaartje(s) thuis Op de vrijkaartjes staat vermeld naar welke bioscoop je kunt gaan •behalve 4,5,11 en 12 mei na 18.00 uur Zó bestel je je kaartje(s): Stuur vóór 19 april 5 (of 10) Pepsi-Cola merkjes, samen met een briefje met je naam, adres, postcode, woonplaats, leeftijd en de plaats waar je naar de bioscoop wilt in een als brief gefrankeer- de enveloppe naar; Pepsi-Cola Bioscoopaktie, Postbus 283, 1200 AG Hilversum. Zorg dat je snel bent, want de aktie sluit, zodra er 20.000 kaartjes zijn besteld. Over de aktie kan niet worden gekorrespondeerd. Gratis naar de bioscoop in één van de volgende plaatsen: Alkmaar, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Delft, Deventer, Dordrecht, Eindhoven, Emmen, Enschedé, Goes, Gorinchem, Gouda, Groningen, Haarlem, Heerlen, Den Helder, Hilversum, Hoogeveen, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Purmerend, Roermond, Rotterdam, Sittard, Terneuzen, Tiel, Tilburg, Utrecht, Venlo, Winschoten, Zaandam, Zierikzee en Zwolle De bioscoopactie wordt naar de consumenten toe gecommuniceerd via het achteretiket van de flessen Pepsi-Cola, Pepsi Light en Pepsi Free. Daarop staat alle voor de deelnemers relevante informatie. Pepsi Light en Pepsi Free zijn nu ook duidelijk zichtbaar in de tv-commercial. Dit jaar wordt die vijftig maal op de buis vertoond. Op die wijze wordt 80% van alle personen van 12 jaar en ouder gemiddeld zes keer bereikt. Dat bete kent maar liefst 48 miljoen contacten. Pepsi-Cola geven. Anders dan bij Michael Jackson - die in '84 een zéér succesvolle serie optredens in de Verenigde Staten van Amerika verzorgde - staat het sponsorcon tract tussen Pepsi-Cola en Lionel Richie ook buiten de U.S.A. promotiewerk toe. Voor Pepsi-Cola dus alle reden om na een succesvol 1984 te werken aan de zeer opti mistische plannen voor 1985. Nog voor de actie met de 20.000 gratis bio scoopkaartjes echt was begonnen, vond ze al een warm onthaal. Vanuit de handel kwamen enthousiaste reacties binnen: "Het is een actie die duidelijk in positieve zin afwijkt van een doorsnee promotie!" Ook de Nederlandse Bioscoopbond toonde zich zeer ingenomen met dit initiatief waaraan men dan ook gaarne medewerking verleende. De heer drs. J. Ph. Wolff, voorzitter van deze bond, was vooral te spreken over het feit dat op deze unieke wijze het bioscoopbezoek onder de aandacht van de jeugd wordt gebracht. "Die jeugdige doel groep is immers iets wat Pepsi-Cola en de Nederlandse Bioscoopbond gemeenschappe lijk hebben aldus de heer Wolff (rechts op de fotodie symbolisch één van de 20.000 bio scoopkaartjes overhandigde aan drs. M.A.F. Greeve, product manager van Pepsi-Cola.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 9