20.000 Pepsi-drinkers gratis naar de Olm Gratis naar de bioscoop met Pepsi-Cola PEPSI-COLA WERKT MET BUDGET VAN 4 MILJOEN AAN VERDERE GROEI IN '85 De resultaten die in 1984 werden geboekt met Pepsi-Cola vormen een goede stimulans om in 1985 door te gaan op de ingeslagen weg. Om die verdere groei te bewerkstelligen is ondermeer een budget van vier miljoen gulden uitgetrokken voor het marketingprogramma. Een dezer dagen gaat de groots opgezette nationale consumentenpromotie van Pepsi-Cola van start waar voor 20.000 gratis bioscoopkaartjes beschikbaar zijn. DDe bioscoopactie nodigt de consu ment uit om snel vijf merkjes te sparen die te vinden zijn onder de doppen van Pepsi-Cola, Pepsi Light en Pepsi Free. Wie z'n vijf merkjes opstuurt maakt grote kans op een vrijkaar- tje voor de film. Tien merkjes opsturen - voor twee kaartjes - kan ook, maar dat is het maximum. Meer dan twee kaartjes per persoon worden niet verstrekt. Vóór 19 april moeten die merkjes opgestuurd zijn. Snel handelen is aanbevolen want 20.000 vrijkaartjes is het absolute maximum, en zodra dat aantal is bereikt sluit de actie. Met het Pepsi-vrijkaartje kunnen de 20.000 gelukkigen de eerste twee weken van de maand mei (met uitzondering van 4, 5, 11 en 12 mei na 18.00 uur) terecht in één van de veertig bioscopen in het land die mee werken aan deze actie. Veel van die biosco pen hebben meer dan één filmzaal zodat de consumenten in de meeste gevallen een keuze kunnen maken uit meerdere actuele speelfilms. ZWARE ONDERSTEUNING De actie wordt zwaar ondersteund. Via het rugetiket op de flessen Pepsi-Cola, Pepsi Light en Pepsi Free wordt de actie gecom municeerd naar de consumenten. Dat eti ket vermeld exact hoe men kan deelnemen, in welke plaatsen in het land de deelne mende bioscopen zijn te vinden enzo voorts. Voorop de flessen wordt via het label en het halsetiket de aandacht geves tigd op deze actie. Via de radiozenders Hil versum I en II en vooral via Hilversum 111 wordt tijdens de actie een speciale radio promotie-commercial zeer frequent uitge zonden. De deelnemende bioscopen verto nen in diezelfde periode een commercial, ook alweer om deze promotie onder de aandacht van de consumenten te brengen. het Edah- en Koopconsultassortiment. In de horecasector werden o.a. als nieuwe afnemers begroet het RAI-gebouw, de Febo-automatieken, de Ibis Hotels, de casi no's en Krasnapolsky. 200.000ste PEPSI PROEF Onder het motto 'doorgaan op de ingesla gen weg' gaat het Pepsi Proef Team teza men met het Pepsi Para Team ook dit jaar weer regelmatig het land in. Op tal van drukbezochte evenementen zullen dit jaar in totaal zo'n 75.000 personen de smaaktest afleggen. Onder hen bevindt zich ook degene die de 200.000ste proef gaat afleg gen sinds in 1982 in Nederland werd gestart met deze campagne. Wereldwijd is de Pepsi-Proef al zo'n 20 miljoen(!) keer afge nomen. NIEUWE SAMENSTELLLING PEPSI LIGHT 1985 Is verder het jaar waarin de calorie arme Pepsi Light in een vernieuwde samen stelling op de markt wordt gebracht. Met name de smaak wordt sterk verbeterd door die vernieuwde samenstelling. Aan Pepsi Light en Pepsi Free wordt dit jaar extra veel aandacht besteed, zowel via commercials op de televisie als via specifieke consumen ten-acties. In andere landen maken vooral de light-cola's een sterke groei door. In Nederland is dit segment nog niet sterk ont wikkeld, waardoor er voor Pepsi-Light goede groeimogelijkheden liggen. De groei van het marktaandeel en de flinke uitbreiding van de distributie in 1984 waren voor PepsiCo Int. aanleiding om Vrumona B. V in Bunnik een enorme taart in de vorm van een Pepsi kroon kurk aan te bieden. MARKTAANDEEL GROEIT Nadat Pepsi-Cola reeds in 1983 een forse volumegroei had doorgemaakt, heeft Pepsi in 1984 op diverse fronten gescoord. Zowel marktaandeel als distributie zijn dan ook niet onaanzienlijk gestegen. Het geïnde xeerde marktaandeel van Pepsi steeg van begin 1984 tot het einde van dat jaar met maar liefst 8%, terwijl dat van Coca-Cola in diezelfde periode terugliep met 5%Wat betreft distributie veroverde Pepsi vorig jaar in de thuisverbruikmarkt terrein door bij de Hermansgroep opgenomen te wor den. Bovendien werd gerealiseerd dat Pepsi-Cola dit jaar is vertegenwoordigd in 8

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 8