Koning Winter versus Horecava '85 De winterse omstandigheden in het bijzonder zijn genoemd als de voornaamste redenen waar door de Horecava dit jaar duidelijk minder belangstelling trok dan vorig jaar. Toen telde men bij de RAI in Amsterdam nog ruim 92.000 bezoekers, tegen 'slechts" 62.607 belangstellenden dit jaar. MINDER BEZOEK, MAAR GOED ZAKELIJK KLIMAAT Besneeuwde autowegen, leegge- starte accu's en fikse problemen bij de Nederlandse Spoorwegen maak ten het begin januari ook niet een voudig om de RAI te bereiken. Zij die de reis desondanks toch maakten, smaakten het genoegen om zich in betrekkelijke rust op de hoogte te kunnen stellen van de ont wikkelingen op horeca-gebied. Doordat leveranciers en afnemers nu wat meer dan vorig jaar de tijd én gelegenheid hadden elkaar wat uitvoeriger te sprekenwaren de zakelijke resultaten in elk geval aanmerke lijk beter dan het weer. ZONNETJE Van sneeuw en ijs was weinig te bespeuren op de stand van Heineken Nederland B.V. Daar zat men vrolijk op het terras bij een goed glas bier. Een enkeling kon zich zelfs koesteren in het winterse zonnetje dat op spaarzame momenten door de ramen van het RAI-complex naar binnen scheen. Rondom het terras werden in de verschil lende huisjes alle activiteiten van het Hei neken concern aanschouwelijk gemaakt en waar nodig door de medewerkers van toe lichting voorzien. Veel aandacht daarbij voor de omvangrijke service-verlening. BEURSPRIMEUR In het 'huis' van Vrumona B.V. namen de frisdrankautomaten een voorname plaats in. (op pagina 13 van dit nummer leest u meer over een van de meest geavanceerde automaten van dit moment.) Bij Wijnhandel Reuchlin beleefde de single wijnbar zijn beursprimeur. Vorig jaar werd de triple bar op de Horecava geïntrodu ceerd, en de single bar is daar een logisch vervolg op. In het vaatje past een wijndoos Door slecht weer kwam het bezoek wat laat op gang. Dat bood de kans nog even het ochtend blad door te nemen. Veel aandacht voor de serviceverlening, zoals bij het Heineken Bouwbureau. met een inhoud van tien liter. De voorge- koelde inhoud blijft dan minstens acht uur op temperatuur. Het vaatje is makkelijk in het gebruik en eenvoudig te verplaatsen. Vooral dat laatste is een voordeel ten opzichte van de meer statische triple bar. De horeca-ondernemer kan de single bar eenvoudig optillen om buiten het gezicht van de klanten een nieuw vat 'aan te slaan'. Orders noteren. Kennismaken met allerlei produkten. Speciaal in zaken waar de wijnomzet niet hoog genoeg is om er een triple bar te plaat sen, kan de solo-uitvoering van dit tapsys- teem een prima oplossing zijn om op een gezellige wijze schenkwijn te serveren. Op de Horecava bleef het niet alleen bij belang stelling voor dit vat 'van Columbus' maar kon meteen een behoorlijk aantal bestellin gen worden genoteerd. Heineken Bier Een vertrouwd beeld inmiddels op de Horecavade stand van Heineken Nederland B. V.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 3