TYansport per sneeuwbal Spandoek voor Primeur Commerciële medewerkers beter thuis in wijnmarkt üt beaujolais pRi De Beaujolais Primeur beleeft goede tijden. De laatste jaren blijkt ze licht van structuur, fris en fruitig uit de fles te komen. En dat is precies wat de Primeur behoeft. SPANDOEK Wijnhandel Reuchlin organiseerde nogal wat aktiviteiten rondom de komst van de Primeur naar ons land, ondermeer door via spandoeken het publiek te wijzen op deze jaarlijks terugkerende prettige gebeurte nis. De datum waarop de Primeur 'gede blokkeerd' zou worden was 15 november. Met het huis Bouchard Père Fils had Wijnhandel Reuchlin voor de Primeur-aan bieding in '84 regelingen getroffen voor met name een snel transport vanuit Frankrijk naar Nederland. Waardoor tal van horeca bedrijven exact op de 15e hun gasten de najaars-tractatie konden serveren. SUCCES Het bleek een succesvolle aanpak te zijn. Ten opzichte van 1983 wist wijnhandel Reuchlin zo'n zeventien (17) procent méér Beaujolais Primeur af te zetten. Herhaling is de kracht van de reclame, zo wordt beweerd. Herhaling én reclame zijn nodig om de consument duidelijk te maken op welke wijze hij of zij het meest geniet van Jagermeister. Die moet ijs- en ijskoud gedronken worden. Pas dan komt de krui dige smaak goed tot z'n recht. Om dat nogeens onder de aandacht van het publiek te brengen, werd half januari begonnen met de opnames voor een nieuwe tv-commercial. SNEEUWBAL Terwijl heel Nederland in de greep van Koning Winter verkeerde, reisde een film ploeg af naar Noord-Italië (waar fraaie win tersportgebieden, maar ook prima wijn gaarden te vinden zijn; zie pagina 18 en 19) om daar in de sneeuw opnames te maken. Opvallende verschijning in de nieuwe spot voor Jagermeister is een sneeuwbal van flinke omvang die rollend een berg afkomt. Het witte gevaarte vliegt een klein huisje binnen, en valt daar in de woonkamer in tweeën. Waarna de man des huizes uit de sneeuwbal komt zetten. Op de vraag van z'n echtgenote of hij een Jagermeister lust - die binnen-opnames werden gemaakt in een filmstudio in Nederland - antwoordt de man bevestigend, maar hij verbindt er wel de voorwaarde aan dat het gebodene 'ijs- en ijskoud moet zijn'. Een kenner dus, deze man die zich zo opvallend verplaatst, maar goed weet hoe z'n Jagermeister op de juiste wijze te driir- ken. In totaal zo'n zeshonderd commerciële medewerkers van Heineken afkomstig uit alle horecagebieden in het land heb ben met goed gevolg deelgenomen aan een wijncursus die werd verzorgd door de Wijnhandel Reuchlin. De laatste groep examenkandidaten kreeg in december het diploma uitgereikt in Zoe- termeer. Doel van de intern georganiseerde cursus was een verdere scholing van de commerciële medewerkers. In het bijzon der waar het gaat om kennis van wijn en de wijnmarkt. Zodat zij afnemers die nog geen Reuchlin produkten in het assorti ment voeren, maar daar wel belangstelling voor hebben, op kundige wijze van dienst kunnen zijn. UITSPRAAK Produktkennis, de kwaliteitsnormen, de meest gangbare wijnen in de horecasector en algemene marktinformatie waren enkele van de vele zaken die aan de orde kwamen. Maar bijvoorbeeld ook een prak tisch aspect zoals de correcte uitspraak van Franse namen en begrippen. De behan delde stof tijdens deze cursus was praktisch gelijk aan de opleiding zoals die wordt ver zorgd door de Stichting Vakonderwijs Horeca. Op vrijwillige basis kon ook deel genomen worden aan een examen, waar voor bijna alle kandidaten slaagden. :Vj cT -wte-i 11 BOUCHARD PERE 4 FILS

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1985 | | pagina 11