Het één doen, het ander drinken w "^rTTTPCnn Nog steeds is de ontwikkeling van Sourcy bronwater in de Nederlandse horecasector opzienba rend te noemen. Zo is het aantal Sourcy verkopende horecabedrijven in 1983 met 50% gestegen ten opzichte van 1982. Hiermee weet Sourcy haar stevige tweede plaats in deze markt verder uit te bouwen. 20 ^APPELLIMC sourcy a eronvvatkr 11 ■fft ech.-n-umoi iKXc«»AflTOTU« [SOURI SOURC S„ '"ITRON Stevige groei van Sourcy Dat Sourcy zich juist in deze sector zo sterk ontwikkelt, is te danken aan de kwaliteit van het assortiment, de inzet van de ver kooporganisatie en de ondersteuning van marketing. Trots is Vrumona op het feit dat grote ondernemingen als de KLM, Marti nair en Sporthuis Centrum Sourcy hebben opgenomen. Ook Van Nelle Grootver bruik, bekend als verzorger van een kopje koffie of thee 'net als thuis' heeft Sourcy (sinds 1 mei) in haar assortiment opgeno men. Van Nelle levert voor ieder bedrijf, elke instelling en alle horeca-ondernemin- gen een pakket van volautomatische koffie- zetapparatuur tot complete automaten- wanden op maat. In dit pakket passen ook koude dranken. MERKBEKENDHEID De kracht van Sourcy is niet alleen gelegen in de hoge kwaliteit van het assortiment, maar ook in de forse ondersteuning op han dels- en consumentenniveau. De merkbe- S 38CNWATER 1NH. >CU%AAR TOT WUX -HTENLIMONA] •ÏMDEMETVRUCH -vtiï CITRON De consumptie van bronwater en daarop gebaseerde frisdranken neemt nog steeds toe. Maar de spectaculaire groeicij fers van enkele jaren geleden behoren dui delijk tot het verleden. In 1983 werd toch nog 4,7% meer bronwater (zonder smaak) gedronken dan in 1982. De vraag naar citron daalde echter met 7,3%. De geza menlijke consumptie-toename van deze twee smaken bedroeg 0,3%En dat terwijl de totale frisdrankenconsumptie met 2,3% groeide. De strijd om de gunst van de con sument en de handel in dit segment wordt dan ook steeds feller. In dit licht bezien is de ontwikkeling van Sourcy een groot succes voor Vrumona. THUISVBERBRUIKMARKT Het succes van een produkt of merk wordt in hoge mate bepaald door de bereidheid van de handel om het op te nemen. In de horecasector spelen A-merken een veel dominerender rol dan in de thuisverbruik- markt. Sourcy is zuiver, is er gemengd Sourcy advertentie.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1984 | | pagina 20