aas»! IJ ■Rfl Fü te' K' IH L J Lekker uit't vat. Lekkeruit'tkrat. Lekker uit't vat Lekkeruit'tkrat. 1 lil Sm I Amstel Bier. Lekker uit 't vat. Lekkeruit'tkrat. Amstel Bier. Lekker uit 't vat. Lekker uit 't krat. DE NIEUWE CAMPAGNE Ook de nieuwe campagne is gestoeld op de gevarieerde en gezellige gebruiksmomen- ten van Amstel bier. De nadruk wordt ech ter wat meer dan voorheen op het merk zelf gelegd. Amstel Amstel wil zich opvallender presenteren. De boodschap die deze cam pagne brengt is: bier drink je op veel momenten, maar dat doe je niet gedachten- loos, je kiest bewust voor Amstel omdat de smaak je aanspreekt. De gekozen thema zin luidt daarom ook: 'Lekker uit 't vat. Lekker uit 't krat. De campagne valt eigenlijk in twee richtin gen uiteen. Ten eerste zijn er de adverten ties waarin het merk en het produkt cen traal staan. Dit zijn de zogenaamde produkt- advertenties die op een geheel nieuwe wijze zullen worden geplaatst. In tijdschrif ten bijvoorbeeld verschijnen zij niet tussen allerlei andere advertenties maar op de rdactionele pagina's. Op een pagina waarop verder alleen tekst staat, wordt dan (en je zou hem er bijna afpakken zo levensecht is hij) een glas Amstel bier afgebeeld met daarbij alleen de tekst: 'Lekker uit 't vat. Lekker uit 't krat'. Twijfel is uitgesloten, hier staat duidelijk Amstel bier. Ook voor de affiches worden produktfoto's gebruikt. De afbeeldingen van flesjes en glazen Amstel bier zullen in 't gehele land te zien zijn. Amstel is tenslotte een nationaal A- merk. In de tweede richting van de campagne wordt de nadruk gelegd op de smaak en de beleving van Amstel bier. Sfeeradverten ties tonen herkenbare situaties onder steund door een verhaal onder het motto: 'Achter zo'n goudgeel glas Amstel bier zit ten de smakelijkste verhalen'. De afmetin gen van deze advertenties zijn altijd groot, een dubbele pagina, die zie je tenminste niet over 't hoofd! Op 't moment dat wij dit artikel schrijven zijn ook de filmopnamen voor nieuwe televisiecommercials in volle gang. Nog dit jaar zullen deze commercials en de nieuwe radiocommercials van start gaan. Net als bij de sfeeradvertenties zijn de films gebaseerd op situaties waarbij dui delijk uitkomt dat je voor Amstel kiest omdat het zo uitstekend smaakt, immers: Amstel 'Lekker uit 't vat. Lekker uit 't krat'. AMSTEL ma MEaUiat* 'A 11 vat. Lekker uit't krat. Hl Warren Beatty en Michael Douglas geven acteerlessen Kinderachtig hoor. Frank Scn..'(.r«gg* V NI raKk. .JM SP- mTn'T mm •MO»» imwWM "H" Dolly achter de bar mm* lawsrlÉÊ M J»*?*." «lïm. o» ZmZTrJH ZuTSJS'Ë Sarah Douglas is woedend ivanOO^M 0» «e- Jaclyn Smith is een prima ballerina gwe^ouoow'lr'^onM Als je McEnroe kwaad wilt hebben, moet je hem Superbrat' noe men r. m m Oo I Ml "1

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1984 | | pagina 11