Lekker uit't vat. Lekker uit't krat. Lekker uit't vat. Lekker uit 't krat. Naar aanleiding van de nieuwe Amstel campagne met als thema: 'Lekker uit 't vat. Lekker uit 't krat' besteden we in dit artikel aandacht aan de achtergronden van deze campagne. Amstel kent een grote schare trouwe drin kers. Een groot percentage van het Amstel bier wordt verkocht door mensen die nooit een ander merk kopen. Zij prefereren de specifieke Amstel smaak boven elke andere en dat is in hun koopgedrag duide lijk merkbaar. De laatste tijd groeit de aan hang van Amstel gestadig. Opmerkzaam gemaakt door, onder andere, de jaarlijkse nationale promotie, gingen meer consu menten over tot de aankoop van Amstel bier. En ook zij ontdekten dat Amstel bier een geheel eigen karakter heeft én boven dien zeer redelijk in prijs is. Dit resulteerde in een forse groei van het marktaandeel zodat Amstel als A-merk nu overtuigend zowel in horeca als thuisverbruik de tweede positie in de Nederlandse biermarkt inneemt. Kortom: 's lands tweede bier merk heeft de smaak te pakken. GEZELLIG Van oudsher wordt Amstel bier geasso cieerd met gezelligheid. Dit is mede te dan ken aan de tot nu toe gevoerde reclame campagnes waarin gezelligheid het centrale thema was. Het is voor een merkartikel belangrijk dat het een consequent image opbouwt. Zo helpt een voor elke reclame campagne gelijkluidende 'boodschap' de consument zich een duidelijk beeld van het merk te vormen. En, zoals gezegd, bij Amstel lag de nadruk op de gezelligheid en koos men voor campagnes met een sociale invalshoek. In de gekozen thema's zoals: 'Bij elk plezier hoort Amstel bier' en 'Bij elk plezier mijn Amstel bier' kwam dit aspect duidelijk naar voren. De ondersteu nende foto's toonden ook duidelijk dié omstandigheden (zoals een bruiloftsfeest) waarbij Amstel bier zo uitstekend thuis hoort. 10 Amstel, lekker uit't vj Iij trad .Schcltcma" binnenzoh leven dig calf in hei Amsterdam van toen u. waar kt meubilair de vcmis al ie bij het raam zitten Nou jn.dat wilde hij Maar waar nor maal vier bevende stoelpoten al enige moeite hebben met hts gewicht van Ome Fret, moet Mn poot minder 1 duel met de zwaartekracht onherroepelijk verliezen De kastelein kon een door leedver maak gevoede lachbui maar nauwelijks bedwingen, maar schoot desondanks als h Olympische hordenloper toe. ..Brandhout? condudecrdc een loc schouwer van deze slapstick terwijl hij zich traag naar de piek des onhcik begaf -Nile turn t handje? wist de man te melden die aan de andere lont van Ome Feet's tafeltje zat en dus kroongetuige was Ome Peet zelf was alweer, zij het Hij veegde met een nonclutlant gebaat het .Was het een leuk gezicht?? vroeg hl vuil du een beetje respectabele caftvloer de twee anderen die zich aan zijn alüjd zo innig koestert, van zijn pantalon tafeltje hadden aangeschoven Onverstoorbaar pakte hij een andere „Dne bier voor de heren hier i >tod, controleerde die op veiligheid en Van dc zaak" AJs troost stond MXMSTlflB vleide zich voorzichtig op dc hardhouten h trio mooi getapte Amstel Biertjes zitting nog wat ru te schudden Dc orde vntt dc dag kon wat liem .Win htid je gedaan ais ik gelachen! betreft weer voortging nemen had??antwoordde de kroongetuige enige moeite, overeind gekn.bbrid Amstel Bier. Lekker uit vat. Lekker uit 't krat. I Ze stonden juist in de keuken.locn dc bd ging Nou woonden ze tweehoog en de gpng naar heneden moesten ze al zo vaak icvcrggefe gaan. maar dat was niet dc enige reden voor haar diepe nicht Wet een onfeilbaar vrouwelijk instinct voor dc dingen die komen zouden, za ze •Zet het spajtfietti-water maar af en daalde met twee treden tcgdijk de trap al Verbouwereerd draaide hij de knop van dc gaspit op nul Wie kan dat in vredes naam zijn. jxansde hij. Het antwoord kwam veelde duo een vt-roiHscbuldigfndc liouding aannam Zij kon crook niets aan doen „Wc zouden juist w-ai gaan koken, za hij. terwijl hij op de klok keek die bijna half acht aanwees, .maar julic hebben natuurlijk zijn om even wat te halen hij dc Chinees flesjes Amstel Biet. Aan de overkant van dc straat w.is zon hij al bijna -vergelen wal ze die avond aurant met de mededeling op de deur van pktn waren .afhalen achterom" Terwijl de (wee mannen I lij zag zidizdl weer liet gas op hun besicllmg wachtten, begon* ijs mak- uitdraaien, toen de bel ging Een .Kroepoek'" vroeg lui J|H HBHHB dc toonbank Middenin htm geanimeerde Hij zette zijn glas aan de mond. hennnedngtn. knikte Hij afwezig naar Kaar en zag zondrt sjxg dal liet zelfs al ie laai Thuisgekomen opende h«j een paar was om naar de Óm ie gaan Amstel Bier. Lekker uit vat Lekker uit't krat. Dal hadden ze niet Maar hij moest vooral geen moeite doen. zeker nicL Enfin, als ze dan tóch. dan zou ha nu&sduen leuk AMSTEL

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1984 | | pagina 10