7 deel in vergelijking met de totale omzet van 1.800 miljoen. Voor Vrumona betekende deze uitbreiding echter dat zij marktleider werd in Nederland in het segment suiker vrije frisdranken. VERWACHTINGEN De suikervrije versie van Rivella (vroeger Rivella blauw genoemd) heeft vanaf zijn introductie in 1961 niet over bekendheid te klagen gehad en de omzet is altijd gestadig doorgegroeid. De nadruk werd door de C.C.F. steeds meer op deze versie geves tigd. Door de stevige reclame voor de sui kervrije Rivella en het feit dat in die tijd de consument veel minder met 'gezond eten en drinken' bezig was dan nu, liep de belangstelling voor Rivella Normaal (toen nog Rivella rood genoemd) terug. En zoals gezegd, dit was voor de C.C.F. reden om te stoppen met de produktie ervan. De consument is dus al bijna vergeten dat er twee versies van Rivella bestaan. Maar Vrumona niet. Zij ziet dat er weer een markt is voor Rivella Normaal. Immers, er is net als in het buitenland al een tijd lang een trend merkbaar in Nederland die zich richt op gezond leven, gezonde voeding en veel bewegen. Hierbij past uitstekend een frisdrank die gemaakt is van natuurlijke bestanddelen zoals Rivella. Daarom acht Vrumona de tijd rijp voor de her-introduc tie van Rivella Normaal. NATUURLIJK De 100% natuurlijke Rivella is anders dan andere frisdranken. Daarom heeft Vru mona hoge verwachtingen van deze speci fieke frisdrank van waardevolle melkbe- standdelen, vitamines, mineralen en bouw stoffen Door een grootscheepse reclame campagne zal Vrumona Nederland weer met Rivella laten kennismaken. De unieke samenstelling heeft er in Zwitserland voor gezorgd dat de drank vooral bij mensen die sportief bezig zijn, een succes is. Maar niet alleen bij de sporters want anders zou het daar niet de nationale frisdrank zijn. Alle actieve mensen die aan hun gezondheid denken waarderen Rivella. INTRODUCTIE Vanaf mei is Rivella Normaal zowel in de thuisverbruiksector als in de horeca geïn troduceerd. Er zijn twee verpakkingen: één liter en 20 cl, beiden in een bruine fles omdat het natuurprodukt hiermee tegen daglicht wordt beschermd. De flessen wor den geleverd in de gele standaard Vrumona kratten. De introductie wordt grootscheeps aange pakt. Vrumona heeft twee miljoen gulden uitgetrokken voor een reclame-campagne, een introductie-aanbieding voor de consu ment, voor proeverijen en voor P.R.-acti viteiten. De reclame-campagne bestaat uit advertenties in tijdschriften en dagbladen en televisie-commercials die vanaf 19 mei twee maal per week te zien zijn. Uit de advertenties blijkt duidelijk dat wie voor Rivella kiest, voor gezondheid kiest. De succesvolle combinatie: sportief zijn en Rivella drinken is het thema. Zo beaamt de ex-doelman van het Nederlands voetbal elftal. Piet Schrijvers, via zo'n advertentie dat Rivella waardevolle ingrediënten bevat. Hij was trouwens ook de eerste die uit handen van commercieel directeur van Vrumona, R. Overgaauw, 'officieel' de eerste door Vrumona geproduceerde fles Rivella Normaal in ontvangst mocht nemen. Ook de TV-commercials ademen een sportieve sfeer uit, zoals u op de getoonde beeldjes op deze pagina kunt zien. Door de promotie van Rivella via commer cials en advertenties en door de consumen ten-actie (f2,25 retour), is Vrumona er zeker van dat Rivella binnenkort in heel Nederland bekend zal zijn en door velen gedronken zal worden. Als we een van de teksten van de hier afgebeelde advertenties een beetje aanpassen, kan Vrumona wel licht al snel zeggen: "Je krijgt ook niet zomaar alle sportieve Nederlanders op je hand". 'riveii rivella

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1984 | | pagina 7