Heine n] De grafiek geeft duidelijk de zomerpiek in de afzet van Oud Bruin aan. FEBR MA JAN. JUNI JULI AUG. SEPT. OKT. NOV. Index 100 gemiddelde tweemaandsomzet op jaarbasis. Bron: Nielsen. VERTROUWD Oud Bruin kent z'n trouwe drinkers. Dat zijn vooral wat oudere mensen voor wie Oud Bruin een vertrouwd en traditioneel biertje is. En in het zuiden van ons land zorgt Oud Bruin al jaren voor een bijzon dere biervariant: 'Schuss'. Een glas wordt voor driekwart volgetapt met pils en 'afge maakt' met Oud Bruin. In de Zuid-Lim burgse huiskamers en cafés is de 'Schuss' een veelgehoorde 'bestelling'. DE CIJFERS De markt voor Oud Bruin is bescheiden maar stabiel. En wat interessanter is, op Oud Bruin valt een goede marge te beha len. Binnen de totale Nederlandse bier markt neemt Oud Bruin rond 0,7% voor zijn rekening. De merken Heineken en Amstel hebben in het foodkanaal ruim 80% van de Oud Bruin markt. ACTIE Dit voorjaar is er door de verkoopstaf van Heineken Nederland extra aandacht besteed aan Oud Bruin. Er is nieuw reclame materiaal ontwikkeld dat in de winkels de consument attendeert op Oud Bruin en zijn gebruiksmogelijkheden. Met een marge van ruim 20% op Oud Bruin en met de zomer voor de deur kan Oud Bruin een interessant seizoensprodukt zijn. Ol.'l.üs D'HOMMEUn

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1984 | | pagina 5