Sourcy Cassis zwarte bessen limonade op basis van bronwater iouRc: Als eerste in Nederland introduceert Vrumona een zwarte bessen-limonade op basis van bronwater: Sourcy Cassis. Hiermee omvat Vrumona's bronwater assortiment nu alle smaken die bij de consument bekend en geliefd zijn. Cassis is van huis uit een populaire smaak. Toch is de vraag ernaar, zeker in vergelij king tot die naar sinas, beperkt. Maar dat heeft alles te maken met de vrij hoge prijs. Echter, de consumptie ervan neemt toe, niet spectaculair maar toch merkbaar. En omdat een goede merkcassis een hoge mar ge oplevert, is dat voor de handel een inte ressante zaak. Met de introductie van Sourcy Cassis hoopt Vrumona een positie ve groei-impuls aan dit segment te geven. WAAROM SOURCY CASSIS? Vruchtenlimonades op basis van bronwa ter vinden steed sneller hun weg naar de consument. Sourcy Cassis is dus een logi sche aanvulling op Sourcy Orange en Sour cy Lemon. Maar er is meer. Want Sourcy Cassis bevat zo'n 10% minder suiker dan z'n grote concurrenten in de cassismarkt. Hierdoor smaakt hij frisser en natuurlijker, waardoor hij beter aansluit bij de huidige consumentenbehoeften Belangrijk is bovendien de duidelijk con- currende prijsstelling van deze nieuweling, die wel eens een positieve uitwerking zou kunnen hebben op de totale vraag naar cas sis. Vrumona ziet Sourcy Cassis dan ook zeker niet alleen als een uitbreiding van haar bronwaterassortiment, maar als een duidelijk concurrerende positie in de cassis markt. DE VERPAKKING Sourcy Cassis wordt zowel in 20 cl als in li terflessen geïntroduceerd. Uiteraard wordt het produkt geleverd in de bekende standaard-flessen en -kratten, waardoor het sorteerwerk, met name voor de detail list, tot een minimum wordt beperkt en er minder ruimte nodig is voor de opslag van de volle en lege emballage. INTRODUCTIE-AANBOD VOOR DE HORECASECTOR Gedurende de hele maand juli 1983 krijgt de horeca-ondernemer bij afname van zes kratten Sourcy 20 cl assortiment naar keu ze, één krat Sourcy Cassis gratis. Deze aan bieding, die overigens ook geldt voor liter flessen, zal bekend worden gemaakt door middel van kleurenadvertenties in Misset's Horeca en via bijsluiters die gratis aan drankengroothandelaren worden ver strekt. SOURCY: EEN LANDELIJK MERK De introductie van Sourcy Cassis valt sa- V CASSIS SËbessen-i.imdnade INI fcfmT UbIHSB men met de lancering van het Sourcy assor timent in de thuisverbruikmarkt. En dat is op zich van belang voor de horecasector. Want naar mate de naam Sourcy bij de consument een begrip wordt -en dat zal met het grootscheepse ondersteuningspro gramma vrij snel het geval zijn- wordt het merk voor de horeca-ondernemer des te aantrekkelijker. Op dit moment is Sourcy het op één na grootste bronwatermerk in de Nederlandse horecasector. Met het grootschalige onder steuningsprogramma richting consument en de introductie van Sourcy Cassis kan haar positie alleen nog maar worden ver sterkt. 5 BEREID met bronwater^M Hl mm) r-",»>t:nouoa»»flTOTfc***

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1983 | | pagina 5