Pilsener Bier Heineken PILSENER Begin van dit jaar is gestart met de uitlevering van de eerste flesjes Heineken bier met de nieuwe etiketten t.b.v. de Nederlandse markt. In Tap en Schap nummer 5 van het vorig jaar las u over de nieuwe rugetiketten waar houdbaarheids termijn en streep jescode op staan vermeld. Maar ook de voorzijde van de fles is veranderd. Wat direct opvalt is de toevoeging van een halsetiket. Zonder het ver trouwde beeld van een flesje Hei neken bier aan te tasten, geeft dit etiket in combinatie met het aangepaste rompeti ket- "label" zeggen de vakmensen- een eigentijds uiterlijk aan het produkt. EIGENTIJDS Doordejaren heen heeft het'gezicht'van Heineken Bier verschillende wijzigingen ondergaan. Zo werd in de vijftiger jaren het tot dan gebruikte rechthoekige grijze etiket vervangen door het ovale breder groene. Dat werd na verloop van tijd ver anderd in een wat ronder etiket. Steeds was de leidraad: pas het beeld aan de eisen des tijds aan, zonder dat het de herkenning verliest. Ook nu, begin 1983, zijn we in een tijdsfase waarin een aanpas sing van het etiket van belang wordt geacht. De schappen in de winkels geven een onrustig beeld te zien, veel produkten met evenzovele kleuren en merkbeelden vechten om de aandacht van de consu ment. Dat geldt ook voor het produkt bier. Een belangrijke eis voor de ontwerpers van het nieuwe etiket was dan ook dat het opvallender diende te zijnVerder was het de bedoeling het etiket wat meer in over eenstemming te brengen met de kwaliteit en de positie van ons merk. AMSTERDAM - ROTTERDAM Yt 4 Jaren '40 Jaren '50 Vijftiger jaren -1974 Heineken Bier in nieuwe uitmonstering WETTI6 EtnCPOflEUO S 2707 5%AIC.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1983 | | pagina 4