Al acht jaar zijn de thans vertrouwde Heineken commercials te zien op de buis en in de bioscopen. Vanaf begin februari is er een nieuwe versie van deze commercials. Zal de entrecóte toch nog even moeten wachten En maar zeggen dat ze voor de tulpen en de.molens komen. Dc tormule, gezellige drinksituaties waarhij toepasselijke muziek klinkt, is niet veranderd. Evenals de vernieuwde etiketten is de vorm echter aangepast aan dc eisen des tijds. Vooral de muziek is moderner geworden. Voor het maken van de muziekband is Jaap Eggermond ingeschakeld, de man die met zijn Stars on 45' hekend is geworden. Hij heeft veel ervaring in het "aaneen- breien" van muzikale fragmenten, wat bij het maken van de Heineken films goed van pas kwam. SUCCESVOL Dat deze formule succesvol is blijkt wel uit de STER-metingen. De STEROnder zoekt elk jaar de populariteit van de spots bij de kijkers. De Heineken films hebben vier jaar op de eerste plaats gestaan en ook de overige vier jaar hoorden ze bij de top 10. Maar óók voor de commercials werd 1983 het jaar van de aanpassing. Acht jaar is lang vooreen STER-spot en indie tijd iser bijvoorbeeld aan mode en haardracht het een en ander veranderd. Bovendien moes ten de films aangepast worden omdat de flesjes, veelvuldig in beeld, een nieuwe uitmonstering kregen. Het steeds weer nieuwe dingen ontdekken blijkt ook nu weer de charme van de Heineken films te zijn. Hoe vaker je dc films ziet hoe meer leuke vondsten je erin ontdekt. Ongetwijfeld kent u ook de reclamecam pagne zoals deze de laatste tijd in tijd schriften en via affichage loopt. Ook hier in enkele vernieuwingen. De bedoeling van deze advertenties is te laten zien dat er vele. vaak gezellige, momenten zijn om bier te drinken. Op de foto's ziet u enkele van deze nieuwe advertenties. En maar klagen over die lange saaie winteravonden. En nou wil ik niets meer horen over voetbal, politiek en belastingen. 16 Heineken commercials vernieuwd

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1983 | | pagina 16