Nieuw van Vrumona: Royal Club Grapefruit Begin september is Vrumona gestart met de introductie van Royal Club Grapefruit, een vruchtenlimonade op basis van echt grapefruitsap. Op de achtergronden van deze introductie en de wijze van ondersteuning gaan wij hier nader in. De daling van het besteedbare inkomen en de prijsverhoging van frisdranken als ge volg van de begin dit jaar doorgevoerde accijnsverhoging, dwingen zowel de indu strie als de handel tot nieuwe initiatieven. Ondanks het feit dat het door de prijscon currentie voor de consument wel aantrek kelijker wordt, zullen er dit jaar minder frisdranken worden verkocht dan in 1981 Een van de mogelijkheden deze prijzen slag enigszins te ontwijken, is het introdu ceren van nieuwe, unieke smaken. Voor waarde daarbij is, dat die smaken door de consument ook hoog gewaardeerd wor den. En dat is bij Royal Club Grapefruit zeker het geval. WAT IS ROYAL CLUB GRAPEFRUIT? Royal Club Grapefruit is een vruchtenli monade met echt grapefruitsap, waaraan deze frisdrank tevens z'n licht bittere smaak ontleent. Royal Club Grapefruit heeft hoog ge scoord in het consumentenonderzoek dat aan deze introductie is voorafgegaan. Op vallend was, dat het produkt ook lekker werd gevonden door mensen die niet of weinig van de vrucht houden, waaraan deze frisdrank z'n naam ontleent en bij consumenten, die zelden of nooit bittere frisdranken drinken. ONDERSTEUNING Allereerst zijn er natuurlijk winkelma terialen, die door de winkel vertegenwoor digers van Vrumona zullen worden ge- plaatst: een schapkaart, een schapstopper en een mobile. Voorts zullen vanaf begin oktober alle li terflessen Royal Club Tonic, Royal Club Bitter Lemon en Royal Club Ginger Ale worden voorzien van een achteretiket met informatie over Royal Club Grapefruit. In een later stadium zullen er ook kleuren- advertenties voor dit produkt worden ge plaatst in een groot aantal tijdschriften, terwijl Royal Club Grapefruit voorts ook in de televisiecampagne voor het merk Royal Club zal worden meegenomen. De detailhandel zal via vakbladadverten ties over deze introductie worden inge licht. PRIJS EN MARGE De prijs van Royal Club Grapefruit is af fabriek gelijk aan Royal Club Bitter Lemon. Het produkt levert dan ook, mits de consumentenprijs eveneens gelijk wordt gehouden aan die van Royal Club Bitter Lemon, een interessante marge op. Tijdelijk zullen in verband hiermee alle 20 cl flesjes Royal Club Tonic en Royal Club Bitter Lemon worden voorzien van een opvallende balk, waarin ten behoeve van de horecaconsument wordt vermeld dat er nu ook Royal Club Grapefruit is. DE STERKE PUNTEN VAN ROYAL CLUB GRAPEFRUIT Gewezen is al op de smaak, die door een brede groep consumenten hogelijk wordt gewaardeerd. Daarnaast kan niet voorbij worden ge gaan aan het feit, dat het merk Royal Club op zich al staat voor kwaliteit. Ook de hoge marge op Royal Club Grape fruit maakt het de moeite waard aan dit produkt de nodige aandacht te schenken. De voordelen van Vrumona's standaard- flessen en -kratten (minder sorteerwerk en minder ruimtebeslag door volle en lege emballage, met name voor de detaillist) zijn bekend. Tenslotte: Royal Club Grapefruit krijgt, zoals gebruikelijk bij Vrumona, een vol waardige introductie-ondersteuning Al die elementen hebben ertoe bijgedra gen, dat bijvoorbeeld Royal Club Bitter Lemon van vrijwel niets in enkele jaren is uitgegroeid tot de uitgesproken marktlei der in zijn segment. Vrumona durft te veronderstellen, dat Royal Club Grapefruit met dezelfde in spanningen eveneens een succes kan wor den. 9 EEN NIEUW TALENT IN EEN WINNEND TEAM MÜ7VOKJNK; POl l ld BV VfULMO^Lv jf ,OMapO8OOi>ooooi>5O<>OOOO09OOSoO9'',OT' mgfP IS'VHICI l-t ,)l 'AU IY DKINK, IK >T11 EDW-VJg®! uüBPRODUSlÉS moaoooonooooüOOOOOoOO

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1982 | | pagina 9