amstet in dit geval zoveel zorg behoeft. Het stelt extra kwaliteitseisen aan het transport: temperatuur en druk moeten tijdens het transport constant blijven, er mag geen zuurstof opname plaatsvinden en het moet microbiologisch gegarandeerd zijn. Verder wees hij op de noodzaak chauffeurs speciaal op te leiden en regelmatig contro les uit te oefenenI n zijn inleiding belichtte de heer Jellema de mogelijkheden van transport van buikbier. Hij analyseerde een drietal distributiemethoden: vaten op een vrachtwagen, wissellaadbakken en het tankwagensysteem. Heineken heeft gekozen voor het systeem met tank wagens. Deze Kelderbierwagens zijn geheel self-supporting eenheden met een laadvermogen van 70/80 hl of 120/140 hl. In deze wagens blijft het bier onder exact dezelfde condities als in de brouwerij en kan onder constante druk en constante temperatuur (5° Celsius) naar het horeca bedrijf worden getransporteerd. PLAATSING De heer A.L. Huffels (directeur verkoop horeca) gaf een toelichting op het com mercieel beleid dat Heineken voor ogen staat met het Kelderbiersysteem. "Wij zullen in ons plaatsingsbeleid marktaan deel-beschermend opereren", aldus de heer Huffels, "waarbij we een landelijke spreiding voorstaan. Wij richten ons daar bij op die horecabedrijven met een mini mum bieromzet van driehonderd hectoli ter per jaar". Voorts wees de heer Huffels op het belang van een continuering van de samenwerking met de agenten. "De agenten zullen uiteraard hun commerciële functie bij Kelderbier behouden. Order vergaring, facturering, debiteurenbewa king en de commerciële contacten blijven in hun handen", aldus Huffels, die in zijn slotwoorden de nadruk legde op het feit dat Heineken zijn beleid baseert op samen werking met en ondersteuning van de agent. Na de inleidingen werd de agenten een aperitief, gevolgd door een buffet aange boden. In een plezierige en constructieve sfeer werd de bijeenkomst afgesloten. 8

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1982 | | pagina 8