EVifa, Licor de Café nu ook op televisie De maand juli is voor de Gedistilleerd en Wijngroep Nederland een drukke tijd. In deze periode wordt de nieuwe oogst zwarte bessen aangevoerd. Tientallen vrachtwagens uit Polen, Engeland en Oostenrijk lossen hun kostbare vracht. Medio juli waren wij aanwezig in Zoeter- meer bij het lossen en verwerken van de vrachtwagens geladen met bessen uit Oostenrijk. In dit artikel willen wij u hiervan een impressie geven. Vroeger werden de bessen uit ons eigen land betrokken, echter door de hoogte van de pluklonen in Nederland worden bessen niet meer op grote schaal verbouwd. De zwarte bessen moeten namelijk met de hand geplukt worden om beschadiging te voorkomen. Het juiste tijdstip van het plukken en dus van de aanvoer is niet exact te voorspellen. Het weer is hierbij een doorslaggevende faktor. De bessen moe ten een juiste graad van rijpheid, in vakter men "hardrijp", bereikt hebben voordat ze geplukt mogen worden. Door het mooie weer in Europa kon de oogst dit jaar zeer vroeg plaatsvinden. Als eerste kwamen de vrachtwagens uit Polen binnendaarna uit Oostenrijk en Engeland Nadat de vrachtwagens in Zoetermeer zijn aangekomen worden eerst steekproefsge wijs kwaliteitsmonsters genomen. Als deze monsters aantonen, dat de bessen de Een vrachtwagen met Oostenrijkse bessen staat klaar om gelost te worden reis goed doorstaan hebben worden de bes sen vrijgegeven voor verwerking. De kist jes worden met de hand gelost. Via een transportband worden de bessen daarna naar de afdeling drankbereiding vervoerd en in de tanks gestort. Uit deze tanks zijn een aantal dagen tevoren de zwarte bessen van het voorgaande jaar verwijderd. Uit deze tanks wordt gedurende het komende jaar het distillaat betrokken, dat verder tot Coebergh Bessenjenever wordt verwerkt. Op maandag 2 augustus was de eerste partij Coebergh "Nieuwe Oogst" gereed voor verzending naar de vele liefhebbers van Coebergh Bessenjenever. Uit de fruittanks wordt gedurende een jaar het zogenaamde "afhaalsel" betrokken. Kistje na kistje wordt met de hand gelost en op de transportband leeggestort. Een belangrijke nieuwe ontwikkeling sinds de introductie van Evita is dat vanaf 3 september regelmatig televisie commercials van Evita te zien zijn. Het doel van deze campagne is om als vervolg op de advertentiecampagne, naast uitbreiding van de merkbekendheid nu ook de typisch Zuid-Amerikaanse uit straling en sfeer van Evita, Licor de Café te tonen. Tevens wordt de consu ment vertrouwd gemaakt met twee gebruiksmogelijkheden van Evita te weten: puur en met ijs. De GWN verwacht dat deze activiteiten zullen bijdragen tot een verder succes van Evita. Coebergh Nieuwe Oogsf

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1982 | | pagina 20